Naurah Berjaya Masuk SRAI Salak Tinggi

Tadi tanya habi OK tak Manggo Cheese Cake tu? Dia sengih sengih pulak. Grr menyampah dia ni jenis payah naw nak puji masakan or apa2 la yg air tangan bini ni buat. Berat mulut memuji tapi jenis tak banyak songeh sangat. Makan je takde perasaan. Apekah peel suamiku ini? HAHAHA. Setelah disoal siasat, ada dapat buat kesimpulan yg dia lagi suka desserts macam Sagu Gula Melaka tempoh hari pasal ianya berkuah. Bila makan sejuk2 tu rasa best tekak dia kata. Cheese cake kan nature dia kenyal gitu kan. Kering la pada dia takde kuah. OK. Cakap jelah nak desserts yg berkuah. Kan senang. Haihhh....

So lepas habis ciskek ni boleh la proceed buat Kastard Jagung or Bubur Som Som yang memang berkuah gula melaka tu. Demi tekak orang yg tersayang hehe. Anak-anak aku tak heran pun dessert ni semua. Memandang sepi aje. Baguslah, dapat aku ngn habi makan banyak wakaka =P

Oh yer harini ade good news. Naurah BERJAYA masuk Sekolah Rendah Agama Intergrasi utk tahun depan 2017. Segala puji hanya bagi Allah. Walau tak dapat study kaw-kaw dengan dia setiap malam ulangkaji paper exam SRAI tahun2 sebelumnya, tapi kalau dah rezeki awak, dapat la juga yer. Memang aku pun berdoalah pada Allah kalau sekolah tu yg terbaik utk Naurah, luluskanlah. Permudahkanlah. Kalau bukan yg terbaik utk dia, sekolah keb biasa pun tak apa.

Nak buat keputusan utk masa depan anak-anak bukan perkara yg mudah bagi aku. Sebab aku ni pun manusia biasa je. Apa yang aku sangka baik, tak semestinya betul yg terbaik utk dia. Sebab tu aku lebih senang utk biar Allah yang bagi keputusan. Negatif atau Positif bukan soalnya. Positif x semstinya bagus & Negatif tak semestinya tak bagus. Apa yg Allah dah takdirkan, aku cuba ambil dari sudut kebaikkannya. Bila dah lulus ni, aku anggap mmg inilah yg terbaik utk Naurah. InsyaAllah.

Cara aku, aku tak suka paksa anak-anak buat apa yg diorang tak suka or tak minat. Contoh home work Naurah kalau dia tak siap or dah penat buat, aku soh simpan je buku. Tak payah nak nangis nangis. Rimas mak dengar. Cuma biasalah budak2 asek la takot cikgu marah. Mak marah tak apa pulak huhu. Kdg cikgu ni over bagi budak homework macam tak ada hari esok. Masa amek report kad half year ritu aku kabo dah ke ticer pasal ni. Ticer ngaku salah sbb sbnrya ticer lain dah bagi hw tapi dia xtau so dia bagi lagi. Tu yg kdg hw melampau banyak sangat macam x logik akal aku tengok. Oklah etlis perkara dah resolved. Bincang baik2 msti ada penyelesaiannya. Tak perlu nak marah2 pun.

Tahniah juga utk 3 orang lagi kawan Naurah kat kindy yg juga berjaya masuk ke SRAI. Juga kepada 'Aish anak Mar yg berjaya masuk kat SRAI BBB. Alhamdulillah, moga anak2 kita semua jadi anak2 yg baik akhlaknya dengan pendedahan agama dari usia muda ni. Amin.

Tahniah kakak!!!



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat