Maybank Debit Kad Gambar Sendiri

Yaaahh...at last dapat dah my new personalize Maybank Debit Card.


Agak kecewa sikitlah sebenarnya dengan kualiti printing dia. For me agak gelap gambarnya. Masa buat ritu rasa OK dah aku edit lawa je cerah dia semua. Takpelah...kad bank je pon hahaha. Ehh, bayor taw RM26.50. Kalau tukar kad biasa tu FREE je okay.

Rasanya ramai dah tau cane nak buat personalized kad Maybank ni. Banyak je blog yg share. But for those yg tak tau boleh klik SINI. Follow je all the steps sampailah dia suruh buat bayaran. Bayar macam biasa like korang nak beli barang online kat Lazada tu. Kena log in M2U korang macam biasa & bayarlah. 

PC aku dulu masa nak bayar dia tak re-direct ke M2U utk buat payment sebab macam kena enable something yg block the page. So aku kena tukar setting dulu kat page chrome ni baru keluar pop up utk ke M2U. After dah settled bayaran, aku disabled balik. 

Nanti dapat emel drp Maybank. In 2 weeks dia emel lagi kabo kad dah ready for collection. Kena print out the emel, bawa IC & kad ATM lama pick up dekat branch Maybank yg korang dah pilih masa buat kad dulu tu. Aku pilih Maybank kat Bangi Seksyen 16. Tadi masa pick up tu kejap je. Kat kaunter minta nombor giliran tu, kabo je nak amek personalized kad bank. Dia bagi nombor tapi tak perlu que pun. Dia hantar terus IC kita & emel drp deme tu terus ke kaunter berkenaan. Dia dah dapat kad kita, panggil nama & buatlah urusan yg perlu.

Aku terus je buat kat ATM set pin baru utk kad after settled urusan kat kaunter. So now dah boleh pakai kad baru dengan jayanya. Yahhoooo!!!





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat