Takde Bakat Dah

Sekali lagi termenung mengadap helaian putih yang kosong. Nak tulis apa? Agaknya memang dah takde ape yg nak diceritakan kot after 9 years being a blogger. For those yang dah bertahun follow blog ni mesti nampak setiap perubahan yang berlaku kat sini saban tahun. Daripada post yang panjang berjela boleh dipanggil karangan, sampailah post kebelakangan ini yang makin ketot isinya. Itupun cover dengan gambar banyak2 nak bagi panjang skek. Bakat menulis panjang, bakat banyak idea nak share, semuanya semakin hilang dari diri aku. Diumur 34 tahun, akhirnya bakat itu pergi. Poyo. Hahaha.

Sebenarnya bukan takde cerita langsung, cuma aku rasa macam tak perlu nak cerita. Lain sangat lah waktu dulu aku rasa semua benda nak cerita. Contoh keluar outing dengan anak2 kemain lagi aku rasa seronok sangat nak share kegembiraan itu bersama2 kat sini. But now aku rasa malas gila nak menulis pasal rasa tak penting pun. Macam boring je nak bagi orang baca. Gittew.

Sebab aku rasa banyak benda yg dulu aku suka share tapi skrg dah rasa tak penting, itu pasallah takde apa sangat dah nak tulis kat sini. Life aku macam gitulah dia. Life orang aku lagilah malas nak masuk campor. Jadi ape je yang tinggal utk dituliskan?

Otak aku masih lagi penuh dengan hal2 2 anak nak sekolah next year. Now tgh cari kemeja lengan panjang utk Naurah naik pentas grad kindy 12hb 11 nanti. Weekend ni pergi Nilai 3 lagilah nampaknya sbb org kedai ritu kabo insyaAllah datang dah stok baju sekolah utk tahun depan. Maklumlah ini pun dah nak masuk bln 11. Ramai je parents yg dah get ready nak sopim baju bajan sekolah kan. Hopefully adalah saiz utk Naurah. Ritu tinggal saiz besar je. Gedoboh sangat nak pakai.

Pastu aku pun nak tambah beli blouse kain bubble. Kali ni nk beli yang bercorak pulak. Dapat 2 helai jadilah. Semua nak pakai masa Team Building nanti. Itu ajelah nak cerita. Oh yer, now kat office tengah stress pasal takde air. Susah nak ke toilet, susah nak berwudhuk. Nak minum air byk pun takut, nak makan byk pun samalah hahaha. Alhamdulillah rumah aku tak kena pulak. Until this morning masih ada air lagi. Lega. Iz punyelah pulun basuh baju riso takde air. Dah menggunung baju aku tak lipat lagi. Mood blm mari.











Gambar rawak. Nampak awan cantik, snap. Pastu teman Iz main bola wakil kampeni, snap jugaklah.





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat