Terkenang Masa Lalu



Cuba teka yang mana satukah aku?

Kenduri kahwin pakcik ke makcik ehh maseni. Aku pun dah tak ingat hahaha. Yang pastinya adik Abah la. Ni rumah kampung kat Batu Pahat sane. Bertahun dah tak jejak kaki aku kat sana. Ada dalam 15 tahun kot since arwah Nenek meninggal on 2002. Itulah tahun terakhir aku jejak kaki kat sana. Dah takde siapa dah rumah tu sekarang. Dulu disewakan sekarang rasanya dah kosong.

Ini semua sepupu sepapat aku belah Abah ler. Masa kecik2 ni seronoknya lahai balik kampung main-main dengan kazen semua. Mandi air sejuk macam ais. Seronok berkumpul ramai2 even tidur sempit sempit bergelimpangan kat ruang tamu. Maklumlah ramai kan. Kita masa kecik tau seronok aje macam tu. Mak Abah kita lain pulak rasanya.

Samalah macam aku skrg since dah jadi mak orang ni kan. Utk anak2 ofkos deme happy je if balik rumah Wan/Nenek takde fikir apa. Cuma anak2 aku takkan merasa la tidur berhimpit ramai2 kat ruang tamu pasal rumah Wan & Nenek dedua besar gabak huhuhu. Banyak bilik so takdelah nak bergelimpangan tidur cucu2nya hahaha. Kita ni bila dah dewasa kadang selalu over think. Tu ada je tak kena sana sini. Letih jadi orang dewasa ni. Best lagi masa jadi kanak2 kan?

Sekarang yg dalam gambar tu semua dah jadi mak & bapa orang huhuhu. Nanti sok2 Naurah pulak menulis blog macam aku ni. Masetu dia pun dah ada anak sendiri & giliran aku pulak terima kedatangan cucu2 balik rumah. Begitulah kitaran hidup manusia. Itupun kalau panjang umur.

Dalam gambar ni yang ada cuma 4 beradik je out of 5. Anje & Hirraz tak wujud lagi maseni hehehe. Paling bongsu is adik aku Lisa. Dia yang takde dalam gambar ni. Ofkos la berkepit je dengan mak pasal kecik lagi kan. Aku relax je join geng2 besor akaka. Padahal excited nak makan kek besday si Syuhadah kecik tu :P


p/s: aku yang duduk depan pakai cekak pink, kurung coklat tu ^_^











Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat