Girls Trip

Syukur dapat dah train perut dengan rutin berpuasa sunat 2 hari lepas. Hari ni berehat sehari sebelum sambung utk esok & lusa kalau diizinkan Allah. Maklumlah kita ni hanya merancang, tapi Allah yg tentukan semuanya kan? Macam harini lah kunun nak puasa jugak tapi tak jadi dah haa. Lately makan banyak benda ngarot. End up sakit kepala & sakit tengkok dah menjengah semula. So mau detox semula lah badan plus train perut nak menghadapi bulan Ramadhan yang dah melambai-lambai. Plus minus dalam 51 hari saje lagi. Moga dipanjangkan umur bertemu kembali dengan bulan yang penuh barakah itu. InsyaAllah.

Tak ada spesifik idea pun tentang entry kali ni. Cuma rasa nak menaip saje. Pejam celik dah nak sampai masa ke Pulau Perhentian. My first duet trip with Naurah without the boys. Aku ni sebenarnya bukanlah peminat air & Pulau sangat. Air laut pada aku masin, melekit & berbahaya. Selalu terbayang ade jaws. Imaginasi tinggi as usual. Berbahaya juga sebab laut tu sangat luas. Senang nak hanyut. Lagi pulak aku tak reti berenang. Usually kalau mandi laut, aku berendam kat port gigi pantai saje. Buat basah-basah kaki jadilah.

Pulau pulak pada aku sangat panas. Matahari terasa sangat panas dikulit muka. Sunburn tu mmg komfem lah even pakai sun block power mane pon. Dah memang jenis kulit tak berapa nak tahan panas. Pasrah ajelah. Back at 2014 masa holiday anniversary ke-6 kat Krabi, aku langsung tak mandi laut. Dengan perut boyot pregykan si Nadim, memang tak laaa aku nak berendam bagai ni. Time jelajah Pulau pun aku stay atas bot je melayan mabuk laut. Pergh...memang kuatkan semangat sebab Iz ajelah time tu follow gak jelajah Pulau dalam pada mabuk mengandung tak habis lagi. Percutian yang lemau utk aku HAHA. Pakkal je dah booked tiket flights & hotel lama. Sayang pulak nak burn camtu je kan.

Last year skip holiday anniversary sebab pergi Holland. So this year berjumpa lagilah aku dengan Pulau & air masin. Agak cuak jugak sebenarnya sbb tanggungjawab menjaga Naurah is totally on my shoulder. Harap mak-mak yang lain sama-sama la berkerjasama memerhatikan anak memasing. This is our first time trip since we've known each other through blogging & continue our friendship by whatsapp group until now. Only 5 kids yang follow this trip with 2 solo moms. Total of 12 of us kalau tak salahnya. Moga Allah permudahkan urusan kami nanti, Amin yra.

Weekend ni baru nak cari swimsuit baru Naurah. Yg lama tu since dia 2 tahun kot pakai akaka. Saje beli longgar sebab nak pakai lama. Cheapskate KEHKEH. Dah nampak ketat memang tak proper dah dia nak pakai. Harap jumpalah yang agak muslimah dari atas sampai ke bawah panjang tu kat Parkson tu. If not beli online jelah memang dah aim a few ritu cuma takut saiz tak ngam sangat. We'll see. 

Naurah ni sebenarnya lagi manja dengan Iz drp aku since aku have to be sometimes a bad character in the family since Iz tu tak berapa garang sangat orangnya. Sekarang dah reti jugaklah bertegas dengan kiddos sejak anak 3. Sebelum ni lagi hampeh. Orang kata anak perempuan mmg lebih rapat dengan Ayah pun. Aku dgn Naurah ni peel banyak sama. So dia agak hot gitu jadinya. Kawan bergaduh mmg dengan dia lah. Mulut potpet taknak kalah mamasing. So aku harap trip ni sok dapat jadi kenangan manis buat kami sambil merapatkan hubungan Ibu & Anak ler. Mudah-mudahan.

Budak tak sabar nak girls trip dengan Ibu. Blajo malas haha







Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat