Entry Hari Raya???

Dari td aku dok meng'refresh' page nk tgk ade x blogger laen yg update blog diorang. Nk update blog sndiri rasa malas pulak. Tu yg dok asek meng'upload' gambo Kudik, pastu tulis caption je kt bawah. Itu entry org pemalas namanya heheh. Ntah ler. Rase cam xde ape sgt nk citer. Pasal weekend, 2 hari mmg ddk saje je kt rumah. Kudik flu, hubby fever. Tak sampai hati nk heret diorang g jalan memane. Aku pon saket2 badan sbb 2 malam tido atas toto depan tv. Gara2 world cup -____- (seb baek Spain menang huhuh). Ptg semalam spttnya nk g lepak2 kt taman amek gambar Kudik dgn kamera EOS power hubby tuh. Plus dpt panggilan dr FIL ajak jalan2 soping2 kt SOGO. At the end dua2 pon cancel di atas sbb2 yg aku nyatakan di atas. Hari nie hubby MC, Kudik tetap ke nursery & aku g keje drive JHT. Merempit pagi2 sbb rasa cam dah lambat. Tibe2 terkenang saat2 single mingle hari2 pegi balik keje drive sensorang sambil dengar lagu Sami Yusuf. Rindu pulak dgn waktu2 itu. Saat2 diriku masih selim -___- (dahh dahh.. jgn pk2 labu.. nnti stress hohohh).

Aku sbnrnya tengah runsing nih. Cehh..ayat x tahannnn hahah. Runsing pasal nk decorate rumah spy jadi cantet da bombbb da vassss...kebabommm sempena Raya yg bakal menjelang tiba. Yer..yerr aku tau b4 that haruslah puasa kann. Puasa tetaplah puasa. Tp nak Raya, rumah kene di hias jugak. Dah la ini first time aku cam nak buat open house. Ye ker nak buat? Err...pk dulu heheh. Ape2 pon haruslah akn ade org yg akn berkunjung ke rumah tahun nie. Tak spt tahun lepas yg aku tgh pegnen, mabok2, loya2, rumah xde perabot bagai kann. Opismate pon da ramai tanya2. So mane la aku x pening kepala memikirkan rumah yg sgt polos itu huhuh. Ekceli langsir dah tempah last week kat Kamdar. Org laen sebok belek kain rege RM5 semeter, aku & hubby g tgk kain RM7-9 semeter. Ntah ape kene ntah. Bile dah bayar, fikir2, baru muncul persoalan. Whyy??Whyyy?? Aku & hubby sama2 dah kene rasuk gaknyer. Nak yg cantet2, harge pon cantekkkk la kann. Patotnya weekend nie dah siap. Tp habi ckp ' kite amek after dpt gaji jelah' hua hua. Ayat org dah miskin tahap cipan. Untung habi bayar upah menjahit jer. Aku yg lg pokai sbb byr rege kain -____- Akhir bulan lepas da beli perhiasan dinding kt Ayer Hitam. Awal bulan tempah kain langsir pulak. Mane x pokaiiii...hohohh. Lagi aku beli mainan Naurah ratus2..mane habi x mengamok...kakaka..

Smlm aku bg soalan cepumas kt habi. ' Abg....nnti open house org nak masak ape ekk??'. Habi yg tgh syok tgk tv teros terpinga-pinga. Open house amende pulak nihh?? Takde angin xde ribut, tetibe tnya pasal masakan utk open house. Hahah...itulah aku. Asal terlintas dlm kepala, teros tnya. Takde mukaddimah lansong. Suke buat org blurrr hohoh.

Errr....klu aku jempot kawan2 blogger dtg rumah hari raya nanti...ade yang nak datang kerr?? emm...heheh ;p ( yg ko beriya sgt nie knp labuuu??? raya lambat lagi la ooiiiii!!!!) - ahh..aku x kire..hahah -

Anyway tahun nie beraya kat Semenyih dulu. Then baru balik Johor. Seb baek aku nie bkn jenis sentimental punye olang. Klu x mesti leleh2 air mata kann? heheh. Skrg bole la ckp labuu...nnti da tiba masa ntah2 kamok2 kt habi ckp nk balek Johor mlm raya hahah. Aku sedih tang x dpt amek gambar ramai2 mcm kebiasaan kitorang je pagi2 hari raya tue. Pastu melantak mknn yg shedap2 (mmg padan la gemok gedempol). Pastu nk tgk kakak aku menangis tiap kali salam cium tgn mak abah. Ntah ape yg dia sedih ntahhh....ker aku yg hati batu??? jeng jeng jengggg.....(sbnrnya aku nangis. tp cepat2 seka airmata x bg org nmpk. hilang ke'machoan' aku nnti tau! heheh ;p)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat