From HCM to Msia

Dah selamat da smpi Msia negaraku tercinta. Letih giler lah. Sbbnye tido yg x nyenyak & skjp. K la aku citer dr awal aku nk g HCM hari Sabtu lepas la yer. Ke KLIA 2 kete, A.Edy & family & mak abah. Pastu kete tunang kesayangan Iz skali ngn K.Ya, Anje & Iraz. Smpi KLIA dlm kol 12.30, check in pastu g mkn kt The Gardens food court dia kt floor atas. Aku mkn nasi ayam roasted & seme pn mkn ngn pilihan masing2 la. Sronot sbb Iz pn ade same hehe. Byk gak dah dia join xtvt family aku. Eventho jd bf aku dlm 2 bln jek pastu teros jd tunang & lg bape bln je nie nk kawen, ade gak la kesempatan b4 dia btl2 jd sbhgn dr family aku.

Aku suke mase plane nk naik means berlepas & mendarat la. Rase cam seronot jer thrill dia tue. Paling best mase dia laju pastu naik atas hehe. Dr KLIA ke HCM amek masa dkt 2 jam gak la. Tp mase balik sejam setengah jelah pulak. Pastu urusan utk check out & amek bagasi pn cepat giler. By the time check out, bagasi pn da smpi tinggal nk amek jek. Pastu settled hehe. Smpi2 HCM, rehat sat jek dlm 15 mint pastu teros g jalan sbb K.Zila kwn K.Ya tu nk show around tempat2 shopping. Jln2 smpi mlm & sempat gak la membeli 2 cadar & 1 baju tido 1st nite aku sok hahaha. Pastu balik2 hotel teros flat & aku x mandi pn sbb sejuk lak dlm tu bkk aircond kuat. Lepak2 tgk tv sat pastu aku tido. Tilam & bantal keras so x best sgt tido. Kurang nyenyak. Esknye kol 8am dah pegi Ben Thanh Market. Kire kt sini mcm Petaling Street la. Byk jual brg2 imitation. Tp ade gak yg ok cam kraf tgn diorang. Dinner bag yg manik2 tu klu kt Msia kompem smpi puluh2 RM. Kt sini dlm 10 hengget jela bile convert to RM. Kt sini kol 11am = 12tghari Msia. Cam kt Sabah la. Kol 6am dah siang cam 7am kt Smnnjung.

So aku ngn K.Ya shopping dr pkl 8am smpi 2pm. Pastu duit pn da abes, ptg tu membute jelah kt bilik sbb da lepak. Pastu ptg dlm kol 5 tu kuar lg tukar size baju utk shirt. Yg paling menarik ciku jual kt sane besar2 pastu bulat2. Beli 6 kg bwk balik Msia pastu beli kacang gajus 1kg & biji buah teratai kering half kg. Mlm tu kuar ngn K.Zila & adik dia g mkn kt Four Season. Restoran mknn halal kt sanelah. Mkn kueteow sup & milo tarik smpi RM24. Biaselah kt tmpt org. Jalan2 amek gambo smpi sudah. Pastu g apartment sorang bdk Petronas ppn kt sane. Best giler rmh dia. Cam high living la. Sembang2 smpi kol 11pm. Ngantok & penat. Minum kopi pulak, smpi hotel xleh nk tido huhh. Pastu esknye x sabo nk balik Msia. Taxi dtg kol 9am. Kol 11am bertolak waktu vietnam, kol 1.30tghari smpi kt KLIA. Teros kol Iz soh amek sbb sms dia ckp smpi kol 3ptg. Dia amek kitorng hntr balik Cheras. Dlm kol 5.30pm aku balik skali ngn Iz kt Ptrjya. Menom2 ngn dia. Mlm td aku tido kol 8.30pm smpi kol 6.30am. Bangun awal gak sbb nk g buat HI test kunun2 nye. Skali Iz smpi dlm 8.30am tu tgk jadual HIV pagi xde. So kitorang g jelah keje sbb da pakai baju opis siap2 pon. Geram gak aku kt Iz sbb da soh tgk jadual tu lame tp bru dia tgk td. Nangis gak aku sbb geram. Dia da serba salah dah. Pujuk aku on the way ke opis tu. Ckp sori & ngaku salah dia seme. Aku buat x phm jelah. Dh la letih & kurang tido lg. Pastu dia buat hal pulak. Tensen la aku. Smpi2 opis mata pn sembab. Seb baek bos mood ok. So dia ckp soh inform HR & biar dia initial. Aku bagi2kan souvenir dinner bag kt sme. Tp shirt utk lelaki aku lupe lak bwk. So esk jelah hehe.

Kol 1.00tghari nie aku balik la ngn Iz jap ke Ptrjya. Tukar baju sat. Pastu g buat test tu. Klinik bukak kol 2.00ptg. Nk g Pej.Agama Kajang dulu amek borang test HIV utk aku dulu. Ngantok giler nie. Sempat aku tido sat kt surau td dlm 20mnt. Smpi ngences2 aku hahaha. Letih ok lagi. Ngantok yg x tahan nie. Masak betol aku. Rase nk tido je sat balik tukar baju nnti. Sempat la solat Zohor sat pastu baru g Kajang tu. Sbnrnye tghari nie ade mkn free kt Rims Bistro mamak kt Blok 2330 tue. Tp aku x g la sbb nk buat HIV test nih. Cam besh jek mkn kari kepala ikan. Nyum nyum. Anyway mkn ngn Iz jelah nnti. Teringin nk mkn kt Bangi kopitiam tu. Laksa Penang yg sedapp huhu.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat