Salah Faham & Hati Yg Berbunga

Kureng hasam..rupenye aku salah sangka daa..
Tentang Sepul nak berbaik dgn aku tue
So gaduh la mlm Isnin tu bile dia sms aku ckp tetap dgn kptsn
Terkejot berok la aku sbb ingat dia kata 'dah okay'
Meaning dia dh dpt terima aku balik..hampess jer....

Hari Selasa 1/7 kitorang jumpe for the 1st time
After a month tak jumpe..itu pn kt rmh parents dia
Sbb dia nk bincang psl nk hntr romb.ke rmh aku utk putus tunang
Alhamdulillah parents dia suruh tangguhkan dulu kptsn dia tue
Dan dlm kes ni, selagi parents dia kuat taknak pergi sane
Aku rase Sepul pun tak dapat buat apa-apa kan?
So aku kene ckp ngn mak dia soh lengah2 lama sikit
Sbb aku tgh dlm proses ngorat Sepul balik nie
Lantak la ape nk jadi pun..yg aku tau aku sayang lg kt dia..
So usaha jelah...aku malas nk ingat benda lain yg x besh sblm nie
Aku nk kuburkn je dr ingatan aku
Yg penting aku kene usaha dptkn Sepul balik

So pagi td aku teringat ttg problem psl CIMB Loan tue
Aku sms dia ajak teman aku g settle benda tu
Alhamdulillah dia nak pergi jugak
Janji bekpes dulu pukul 8.30 am..
Aku spt biase on time la, dia dlm kol 9.00am baru smpi
Tp aku x marah sbb smbil tggu tu aku dgr CD Al-Quran
Sambil baca buku Jangan Bersedih Khas Utk Wanita
Aku baru je beli mlm td kat Alamanda & x menyesal beli
Sbb isi dia mmg dpt menenangkan hati aku yg lara nie

Then dia sampai & kitorang pn settlekan lah ape yg patut
Pegi bekpes kat Cafe Park View tu sambil sembang2
Mule2 mmg kekok giler nk sembang
Tp aku try tarik perhatian dia lahh..sembang benda2 lain dulu
Then baru masuk bab kitorang sikit2, so dia xdelah tension sgt
Bile dia dh selesa, dia pn sembang mcm biaselah
Mcm2 citer jugak tadi...skrg bkn masa nk salahkn masing2
Atau mengaku salah silap ape seme tue...
Skrg masa utk aku perbaiki hub.kitorang
Klu dia xnk usaha, biar aku je yg buat
Ntah azam ape ntah yg dh merasuk aku pagi tadi
Lg pulak tgk respon dia agak baik
Aku pun masok jarum laa...dia pn ade gak cam terlepas ckp
Yang buat hati aku rasa ringan & happy
First time aku rasa hepi gini after these past 2 months++
Dia ade kate 'klu dia nk balik kt aku, aku taknak dah ke'?
Aku cepat giler jwb 'nak lah' tak fikir ape dahh...hahaha...
Cam lawak pn ade biler ingat balik..hua hua...
Then dpt pegang tgn dia dlm kete aku td
Dpt salam & cium tgn dia mcm dulu2
Then aku kiss tgn dia dgn bibir...
Fuhh..rase mcm di awang2an je bile buat mcm tue
Then air mata aku pn mengalir...sedih & terharu...

Aku tanya dia, ada rasa sayang lg tak sikit kt aku?
Dia kata ada lagi.....itu je dh cukup bermakna utk aku time nie..
Then dia ada janji nk minum air Yaasin yg aku buat utk dia nnti
Malah akn minum depan aku jugak...hehehe...
Aku nk buat after habis period nie, baca 7 kali utk lembutkn hati dia..
Insyallah, aku harap sgt mujarab air Yaasin aku tue..
Akan aku baca Yaasin dgn penuh harapan & kasih sayang
Khas utk insan yg bernama Saiful Bahrie b.Abdul Manap
My one & only :)

Cinta aku pd dia makin bertambah sejak ujian nie
Sdgkn dia kata dia pula sebaliknya
Aku pn x faham dgn keadaan nie
Tp walau apa pun, aku yakin hikmah di sebalik ujian nie hanya 1
Utk menguatkan ikatan cinta atr kami berdua
Sbg bekalan utk melayari hidup di alam rumah tangga, Insyallah
Amin Ya Rabbal Alamin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum