Hamba-Mu Yg Lemah

Assalamualaikum warahmatullah :)

Hari nie Insyallah adlh hari ke-3 aku berpuasa sunat bulan Syaaban :D
Isnin & Selasa, semalam Rabu rehat & hari nie sambung balik

Emm, hari Selasa malam aku g Alamanda teman Ana hosmet g beli brg2 makan utk dia bwk balik kg.dia kt T'ganu ptg Rabu (semalam).
Aku teman jelah sbb aku pn teringat aku nak beli buku kt MPH. So alang2 lah kan hehe. Nak tau bape buah buku Dr.'Aidh aku beli? 3 buah tuuuu....hoho...itu pn sbnrnya ade lg 1 buku yg aku nak beli tp aku tangguhkn dulu. Ntah lah ekk..bile tgk buku2 Dr.'Aidh, mcm mesti nk kene beli jugak.Lagi la bile aku tgk bil.buku yg ada kt MPH tu dlm 2-3 buah jer. Cam takot nnti cari lagi x jumpe, so aku sedaya upaya akn beli jugak. Kdg2 rasa mcm aku ni tamak, beli byk2 sekaligus. Bkn boleh baca sekali harung pn. Mmg la kan klu fikir mcm tue, tp aku mmg tak rasa menyesal or rugi berhabis duit utk buku2 Dr.'Aidh nie, Insyallah. Takpelah bajet sket utk mkn asalkn aku dpt beli buku karya dia utk makanan rohani aku, Insyallah :)

Then pegi Carrefour aku beli 2 botol Mineral Water, air kotak Winter Melon & tembikai. Aku suke beli tembikai sbb blh potong2 & makan ramai2. Alhamdulillah tembikai yg aku beli mlm tu isinya elok :) Ada lagi simpan dlm peti ais, leh mkn byk kali hehe.

Lately aku byk gak isi masa luang dgn baca artikel Islamik dlm VF. Byk artikel2 yg menarik kat situ. Yg aku mmg suka tu aku buat bookmark. Senang nk bukak balik dr masa ke semasa, Insyallah. Ohh ttg buku Dr.'Aidh tu, skrg aku tgh baca buku bertajuk Jagalah Allah, Allah Menjagamu. 2 lagi buku Detik-detik Sakaratul Maut, ketika kematian berada di hdpn anda (tak pasti tajuk yg tepat) & Jangan Melampaui Batas. Aku tak nak tergesa-gesa baca semua buku ni. Biar lambat asal isi yg nak disampaikan tu dpt aku jadikan pedoman & amalan dlm diri, Insyallah.

Semakin dekat aku rasa dgn Allah, semakin aku takut Allah tarik balik segala nikmat yg Dia berikan pd aku skrg. Aku takut aku tak boleh jd yg terbaik. Aku takut aku selalu buat kesilapan & dosa. Aku sllu terfikir boleh ke aku yg poyo2, giler2 nie jadi muslimah sejati, hamba Allah yg betul2 beriman & bertaqwa. Rase mcm aku nie tak layak jer utk bersama dgn org2 beriman & bertaqwa yg terdahulu dr aku. Rasa kerdilnya diri aku nie. Aku cuma manusia, ppn yg biasa. Dan aku mmg mengharapkan akn Syurga di akhirat kelak. Tp layakkah aku?Aku yg byk dosa semasa aku jahil dulu. Hampir 26 tahun aku lalai & leka dgn kehidupan dunia. Satu jangka masa yg pjg utk aku mengumpul pelbagai dosa sehingga hati aku pasti byk tompok2 hitam. Buat aku makin leka dgn dunia & terus terusan mengumpul dosa. Astaghfirullahalazim.

Mungkin pemikiran ini semua bisikan2 dr Syaitan yg di laknat Allah utk memalingkan aku dr terus berusaha mengikuti jalan yg lurus, jalan menuju pd keredhaan Allah. Astaghfirullahalazim. Namun pemikiran ini tak sekali-kali mematahkan semangat aku utk terus berusaha menjadi hamba Allah yg beriman & bertakwa, Insyallah. La haula wala qu wata illa billahil aliyul azim. Tiada daya & kekuatan utk diriku melainkan dgn bantuan Allah SWT. Wallahualam.

Popular Posts