Period, Ziarah & Ramadhan

Hari nie aku period daa..hehe...seb baek pegi toilet sbb rasa nk terkencing sket. Tak bajet pn nk period. Patot la mggu lepas breast aku sakit...pastu aku lak pk yg bukan2..hehehee...lawak laaa..tp seb baek la Allah gerakkn hati g toilet sbb sllunye klu aku puasa mmg tak pegi toilet lansung sbb xde air nk di keluarkan kann..haha..so buka2 seluar tgk dh ade coklat2 kat panties, first yg terdetik dlm kepala time tu rugi tak dapat Solat Asar hari nie :( then baru teringat aku puasa sunat hari nie, tp x rasa rugi pn sbb tak rasa letih sgt pn puasa nie :) . So redha jelah. Aku makan ler 2 biji rambutan yg aku bwk pagi td tue utk batalkan puasa. Alhamdulillah dpt aku puasa sunat Syaaban 6 hari. Itu jelah yg Allah dah takdirkan utk aku, syukur ^_^ . Moga berkat semua pahala puasa sunat tue & dikira sbg amalan di akhirat kelak, Insyallah, amin.

Hmm..mmg bagus lah Solat di awal waktu nie. Kalau la aku blm Solat Zuhur td, msti kene qada' sbb period time waktu Zuhur dah masuk. Lagi 1 kalau la kite mati b4 sempat solat setelah masuk waktunya, tak ke tak best tue? nauzubillah.. So mmg bagus sgt2 lah solat awal waktu nie. Moga Allah permudah utk aku sllu dpt solat semasuknya waktu, amin.

Lagi 1 okay jugak period skrg sbb Insyallah sempat aku sambut 1 Ramadhan. Dapatlah aku Terawih hampir penuh. Kalau period lg dh nk habis Ramadhan sedih jugak lah sbb 10 malam terakhir kan ada Malam Lailatul Qadar :( . Doa pd Allah, lewatkan sikit lah dtg period nie, klu boleh biar aku dpt puasa penuh dlm bulan Ramadhan nie, Insyallah. Mohon jelah pd Allah, apa-apa yg berlaku pn pasti yg terbaik utk aku yg Allah dh tetapkan. Yakin dgn Allah yg Maha Berkuasa Lagi Maha Mengetahui :)

Ptg after balik kerja nk g rmh Sepul kejap hantar rambutan yg mak kirim dr Johor tue. Then aku ade beli kain pelikat, brooch & kurma utk parents dia. Sempena nk menyambut bulan Ramadhan minggu depan, Insyallah. Lagi pn dah lama tak pegi rmh dia. So saje jelah tanya khabar sekali sblm Ramadhan nie. Bulan puasa sok klu diorang jemput dtg buka Puasa barulah aku pergi. Aku pn sibuk jugak sbb nk penuhkan masa dgn buat amalan2. Aku kene rebut peluang Ramadhan nie dgn beribadat dgn bersungguh2. Entah sampai ke tidak umur aku utk Ramadhan tahun depan kan? So jangan sia-siakan masa yg aku ada. Manfaat sebaiknya, Insyallah. Mohon Allah bantu hamba-Nya yg lemah nie, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat