Aku Yg Lemah

Sbnrnya hari nie aku rasa lemah.Tp aku cube sedaya upaya utk tahan perasaan sedih & pretend to be ceria. Smpi aku rasa terbeban & mcm ada yg tak lepas kt dada nie. Sampai2 je Surau, teringat je aku ada Allah, terus aku rasa sebak & menangis. Aku sllu jd lemah after jumpe K.10 & Erin+Mamat. Sbbnye aku dgr citer2 ttg Sepul yg masih mengganggu fikiran aku. Ya, aku masih blm 100% fully lepas dr Sepul. Aku akuinya, bkn mudah. Bile je aku ingat aku ada Allah, aku jd sebak & terharu sgt2 & waktu solat Dhuha td aku menangis sungguh2. Sbbnye spt aku lupa Dia sentiasa ada utk mendengar sgl kesedihan hati aku. Aku rasa mcm aku keseorangan pulak dlm kesedihan. Alhamdulillah after solat nie, aku rasa lega sikit. Terima kasih Ya Allah krn sudi mendengar keluhan hati hamba-Mu yg lemah ini. Aku akui kelemahanku Ya Allah. Dan apb aku ingat Allah Yang Maha Kuasa atas segala pn yg berlaku di alam semesta nie, aku rasa aman & tenang. Sbb aku yakin Allah sentiasa bersama hamba-Nya yg benar. Dan aku yakin Allah sentiasa berikan yg terbaik utk hamba-hamba-Nya. Aku kene yakin pd Allah atas keadaan diri aku pd hari ini. Aku kene sllu bersangka baik pd Allah. Even aku sorang2 skrg, tp aku sentiasa ada Allah sekiranya aku ingat pada-Nya. So knp aku perlu risau, sedih & takut sdgkn Allah sentiasa mengawasi & menjaga aku. Aku lupa. Sungguh aku lupa. Maafkan aku Ya Allah. Hamba-Mu ini amat mudah lupa bhw Engkau Yang Berkuasa atas segala-galanya. Aku yakin, tiba masanya aku akn betul2 gembira & lepas dr semua kedukaan ujian putus tunang nie. Aku kene sabar & tabah. Allah sedang menguji aku skrg nie. Ya Allah, bantulah hamba-Mu ini, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat