Bayangan Setan...uuuu

Hari nie aku nk citer ttg pengalaman mlm td. Aku dah baca sungguh2 Surah 3 Qul & Ayat Kursi, tiup & sapu from head to toe. Aku bayangkn aku ikut sunnah Nabi SAW, Insyallah. Then aku ada rasa mcm x bape best & gerakan hati aku tue agak betul la jugak. Masa pejam mata, mcm ade byngn nenek kebayan & 2 kali bayangan tu terjadi. Dan terjadilah gangguan lepas tu. Kali nie mata still terbuka nihh..mmg aku sedar..tp nk lawan bkn senang. Mmg aku lawan sungguh2 & aku ingat Allah byk2, minta pertolongan dari-Nya spt setan tu pergi dr aku. Dan akhirnya aku berjaya jgk laa..sekejap la jugak..Alhamdulillah. Then aku xdelah takot sgt. Aku lawan perasaan takut sbb aku fikir, utk ape aku takut pd setan? Bukanlah mereka juga makhluk Allah? Malah Allah hina mereka sbb tak patuh pd perintah-Nya. Dan sah2 masok dlm Neraka kt akhirat sok. So nape nk takut? Then spt aku sllu buat b4 this, aku pindah kepala ke arah berlawanan. Aku tenangkn fikiran & anggap ini satu ujian dr Allah utk aku. Even aku dah baca surah2 perlindungan, masih ada gangguan. Adakah aku dh kurang percaya pd jaminan Allah? Tidak sama sekali...Insyallah keyakinan aku masih lg utuh spt dulu. Aku anggap ini sbg ujian Allah pd iman & kepercayaan aku. So aku kene kuat & jgn mengalah dgn dugaan2 yg mcm nie. Tp bayangan tu 1st time la aku dapat. Sblm nie x pernah lagi. Bile dpt byngn, tu yg mcm da buleh agak akn ade gangguan. Nenek kebayan tua pakai tongkat. Eee...seb baek la nmpk bayangan mcm tue jerr...bkn real punye nmpk....huhuhu...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum