Changing My Life

Hidup stp manusia di dunia nie tak lari dari ujian. Stp org msti ada ujian yg tersendiri & pelbagai. Kita xleh assume dgn melihat luaran individu saja. Tersenyum, gembira, ceria itu tak bermakna hidup ssorg tue xde masalah. Mesti ada cuma kite yg tak tahu. Luaran nmpk indah, dalaman hanya yg empunya diri & Allah Yang Maha Mengetahui tahu. Kdg2 kite rasa ujian pd diri kite sudah amat hebat. Tp bile kite tgk org2 lain, pasti ada yg mengalami ujian yg lebih hebat dr kite. Bile aku fikir ttg nie, aku jd org yg bersyukur & try utk menikmati stp apa life yg aku ada skrg dgn sepenuhnya. Aku ada family yg baik2 & kawan2 yg very supportive. Even aku xde pasangan sbg calon teman hidup, tak bermakna aku tak boleh hidup gembira kt dunia nie. Aku kene appreciate stp apa yg aku ada. Aku jd bahagia bile aku dpt buat baik pd semua org di sekeliling aku. Aku hidup utk diri aku dgn berusaha menjadi muslimah yg terbaik di dunia & akhirat. Dan aku hidup utk berbuat baik pd semua yg mengenali aku. Semuanya aku try utk menjurus pd kebaikan, kejujuran & keikhlasan. Tp bab lisan/kata2 mmg payah sekali nk control. Sbbnye aku nie mmg suke bercakap. Payah sungguh nk diam mulut nie. Bile byk ckp, byk la dosa2 yg x disedari & yg disedari berlaku. Tu yg payah tue. Alahai....dunia nie sungguh rumit....terlalu byk godaan samada dr kejahatan diri aku sndiri or dr setan.

Aku cuba nk cari diri aku yg sebenar. Aku try to make changes dlm life aku. Aku kene maju & berani. Aku doa moga semuanya perubahan yg akn membawa pd kebaikan. Aku nk pindah rmh sewa baru kt Ptrajaya sbb bilik sorang so ada privacy. Mudah aku nk mengabdikan diri aku pd Allah, mudah aku nk bangun utk solat malam tanpa ganggu sape2, aku nk nangis pun xyah nyuruk2....aku mmg atur balik kehidupan aku. Aku kene tabah, aku kene berani..aku hidup utk diri aku. Siang life di dunia, malam aku nk khususkan utk Allah. Mcm sunnah Rasulullah jgklah..Insyallah. Aku nak jd muslimah yg terbaik, aku nk buat baik, aku nk di sukai org2 keliling aku, aku nk gembirakan org lain spy aku gembira. Aku hidup sekadarnya aku jer.

Skrg sorang, dlm kubur sok sorang2, kene hisab pn sorang oleh Allah. Sbb tu aku kata, aku brtggjwb atas diri aku sndiri. Takde sape yg blh tolong diri aku melainkn aku sndiri. Dan aku pasti boleh dgn tekad hati & Allah sbg sandaran. Aku hidup krn Allah, mati pun krn Allah. Jagalah Allah, Allah Menjagamu.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat