Dajjal & Yakjuj Makjuj

Alamak..td aku dah tulis tp tak save pulak. So aku terpaksa type balik semula. Takpelah. Anyway aku nk bercerita ttg tulisan yg aku baca kat 1 wordpress ttg Dajjal & Yakjuj Makjuj yg pd aku mmg make sense & kemungkinan besar mmg betul. Wallahualam. Berkenaan Dajjal & Yakjuj Makjuj adalah satu bangsa atau kaum. Bukannya org perseorangan spt yg kbnykkn drp kita umat Islam di dunia nie sangkakan. Alangkah takutnya aku bile membayangkan sekiranya mmg tepatlah berita or tafsiran bijak pandai dlm agama Islam ini andaikan. Bermakna skrg ini, waktu inilah musibah Dajjal & Yakjuj Makjuj sdg melanda umat Islam sedunia.

Dlm cerita di wordpress tue, Dajjal & Yakjuj Makjuj dikatakan satu kaum/bangsa yg mereka tafsirkan Dajjal=bangsa Eropah/mat2 saleh/agama Kristian manakala Yakjuj Makjuj=negara/org2 Russia yg jg sebahagian drp Eropah. Mmg kita tak nafikan penguasaan bangsa2 nie pd dunia skrg. Sehingga negara2 & umat Islam berada dlm tekanan & pengaruh mrk. Even mrk tak menjajah kita scr mata kasar, tp dr segi rohaniah, kita mmg sdg dijajah. Tgk jelah gaya hidup umat2 Islam kt Msia skrg nie. Tak payah nk pegi tgk jauh2. Generasi2 muda yg semakin hancur & berpaksi pd barat. Pemimpin2 yg korup & tak blh dipercayai. Benda nie semua berlaku depan mata & aku sndri pernah menjadi sbhg drp manusia2 yg jahil ini :( Islam hanya pd nama, Solat hanya utk mengaburi mata yg memandang, tanpa ikhlas di hati & iman takwa yg mampu mencegah aku dr melakukan dosa & maksiat. Aku bersyukur pd Allah krn telah menyelamatkn aku dr terus hanyut dlm arus kehidupan umat Islam yg semakin parah. Akhirnya mata hati aku dibuka sehingga aku bertekad utk memfokuskn kehidupan aku utk mengejar kebahagiaan yg kekal abadi di Akhirat, Insyallah.

Umat Islam masih lalai krn menyangkakan Dajjal & Yakjuj Makjuj itu adlh org perseorangan & masih tertunggu2 kemunculan mereka. Sdgkan hakikatnya kita sdg berhadapan dgn mereka. Kita adlh umat akhir zaman & sdg begelut dgn peperangan dgn Dajjal & Yakjuj Makjuj tanpa kita sedari. Betapa ramai umat Islam yg hanyut dgn harta, pangkat & kesenangan dunia. Ya Allah, lindungilah aku drp fitnah Dajjal & Yakjuj Makjuj. Ada bagusnya nasihat Dr.'Aidh dlm bukunya utk melupakan TV, muzik yg melalaikan, newspaper etc. Krn ini adalah propaganda barat utk umat Islam lalai & leka. Sehingga kita lewat menunaikan Solat cthnya & amal ibadah yg lain. Ini semua mengundang murka Allah pd umat Islam sehingga ditimpakan bencana2 kecil spt Tsunami on 2006, banjir besar Johor & byk lg lah. Tp masih kita lalai & leka dgn petanda2 ini. Astaghfirullahalazim. Mengapa kita masih leka? Sbb kita tak jaga Allah. Betapa ramai umat Islam skrg yg sbnrnya sdh jatuh dlm kategori munafik tanpa kita sedari. Islam hanya pd IC & nama. Tp gaya hidup, penampilan, adakah spt yg dituntut dlm Islam? Apb mata hati kita Allah butakan, inilah jadinya. Ya Allah, sungguh kami semua termasuk dlm gol.yg menzalimi diri kami sendiri...

Semua nie buat aku makin takut. Takut dgn kejahatan diri aku sndiri & dunia di sekitar aku. Sungguh kuat pengaruh dunia dlm kehidupan kita. Aku sndiri masih tak nafikan blm mampu tinggalkan totally dunia. Still lg dgr lagu Bass Hunter yg satu tue. Lagi pula dosa2 kecil yg sntiasa bermain di sekeliling aku saban hari di office. Takutnya aku hidup di dlm dunia nie. Mampukah aku bertahan dgn godaan dunia? Mampukah aku bertahan dgn tekad di hati utk mengejar Syurga Akhirat? Mampukah aku ppn yg biasa ini? Tiada daya & kekuatan melainkan dgn bantuan Allah yg Maha Agung. Ya Allah, berikan aku ketetapan & takdir yg baik di dunia & di akhirat. Aku serahkan urusan masa depan yg masih ghaib kepada-Mu. Engkau adalah sebaik2 pengurus kehidupan hamba-Mu. Aku masih berusaha meraih redhaMu, aku redha akn Qada' & Qadar hidupku shgga ke hari ini, saat ini & aku bertawakal dgn sgl ketetapan yg telah Engkau tetapkan utkku.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum