Fenin..confused

Sometimes aku lemah sgt bile sllu terfikir ttg Sepul & sometimes aku rasa aku kuat utk terima kenyataan yg kami takkan mungkin dpt bersama. Mcm ada gelombang jugaklah perasaan aku nie. Sllunye aku akn betul2 kuat bile aku study utk perbanyak lg amalan2 utk capai keredhaan Allah. But sometimes ada juga aku masih lg terfikir2 ttg Sepul, kaji mengapa dia jd begitu begini. Aku taknak fikir ttg dia tp kdg2 mmg jd mcm tue. Buat aku rase berdosa sgt pd Allah. Aku nk tutup buku ttg dia. Aku perlu sibuk utk fikir ttg kehidupan aku kt Akhirat sok. Tp tuelah..setan tu kdg2 mmg berjaya jugak cucuk2 fikiran aku nie. Aku nk lepaskan Sepul totally from my life. Mcm skrg aku totally stop emel dia. Sometimes aku gerun2 utk terima berita dia & ppn tu ON & bersedia nk bernikah. Dah betul2 kuat ke aku utk terima kenyataan tu? Kdg2 aku saje nk dummy fikiran aku yg aku dgn Sepul sbnrnya masih ON..boleh tak mcm nie? Spy fikiran aku nie blh jd tenang. Nak aje aku buat mcm tu tp mcm bodoh la pulak sbb tipu diri sndiri. Bkn nye aku tak tahu kebenarannya kan? Lawak la pulak bile aku fikir2 nihh...heheheh...

Tak pun aku anggap Sepul tu dah mati. So nak tak nak kene redha lah kan sbb org dah takde kt dunia, mane buleh hidup balik. Boleh tak ek aku buat mcm nie? Dummy fikiran & perasaan aku sndiri. Mmg aku akui ujian nie mmg ujian terhebat spjg aku hidup kt dunia nie. Sbb aku adlh ppn yg setia pd 1 lelaki. Thats y aku susah sgt nk terima kenyataan aku & Sepul akhirnya berpisah. And thats y aku terus saja bersandar pd Allah krn ujian ini pd aku terlalu hebat. Allah sayang pd aku yg terlajak agak jauh sms bersama Sepul. So mmg salah aku sndiri semuanya musibah nie terjadi sbb aku jd makin teruk & teruk semakin hari sms bersama Sepul. Aku yg mengundang musibah nie. Mmg salah aku lah senang kata. Then Allah bg pengajaran pd aku. Jgn terlalu bersandar pd manusia. Jgn terlalu percaya pd manusia. Jgn beri harapan 100% pd manusia. Thats y akhirnya Sepul khianati aku. Dia yg aku yakin 110% lelaki yg setia akhirnya beralih hati pd ppn lain. Sst yg mustahil pd aku dulu. Now dh jd mcm nie, aku yakin pd kuasa Allah. Kuasa Allah yg blh membolak balikkan hati manusia sesuka hati-Nya. Krn Dia Tuhan Yang Maha Berkuasa. Utk menyedarkn kesilapan aku, Dia berikan musibah perpisahan aku & Sepul & akhirnya aku jd spt hari ini.

Takpun aku bygkan Sepul dah kawen. So takkan aku sggup rampas suami org? hehehe..boleh tak aku fikir mcm nie. So dah ada 3 kemungkinan utk aku dummy perasaan & fikiran aku ttg Sepul. First fikir dia mmg still On dgn aku, Second fikir dia dah mati & Third fikir dia suami org. Aku rasa yg terbaik atr 3 nie is yg Third kot. Klu still On mcm aku x redha, klu fikir dia dh mati mcm kejam sgt pulak hehe. So fikir dia dah jadi suami org jelah paling proper. hmm...boleh jugakla kot klu desperate sgt asek fikir psl dia jer. Dummy fikiran & perasaan sendiri...hua hua..tak pernah di buat org gaknye mcm nie...huhu..mengong sket kepale aku nie..takpelah, asal aku boleh hepi & fokus 100% pd Allah. Yakin Boleh!!!

Bila aku fikir2 mcm nie, aku tak rasa menyesal pun Sepul tinggalkn aku. Sbb klu kami masih bersama, boleh ke aku jadi ppn yg solehah mcm skrg nie? Sdgkn dr sek.men dulu cita2 aku mmg nk jd isteri yg solehah. Now Allah kabulkan keinginan hati aku yg lama & dlm masa yg sama aku terpaksa melepaskan lelaki yg aku percayai xkan khianati aku. Ini adalah harga yg aku perlu bayar utk kembali pd Allah. If diberi pilihan pilih Sepul or Allah. Mestilah aku pilih Allah sbb Dia takkan pernah meninggalkan hamba-Nya. Dia sentiasa ada masa aku susah or senang. Dia sentiasa mengawasi & menjaga aku. Dia Tuhan yg mempunyai Rahmat yg terlalu luas malah mencakupi org kafir & org2 munafik. Kdg2 aku mcm nak bersama semula dgn Sepul but kdg2 aku juga takut & taknak. Aku masih ragu2 ttg hal ni. Masih ada kemungkinan kah atr kami or aku mmg totally kene lupakan dia dr skrg? Aku mmg more nk lupakan dia sbb aku nk fokus 100% pd Allah. Thats y kot aku kkdg terlalu memaksa diri, so aku teringat2 pulak kt dia. Entahlahh...aku mcm confused juga nie..

Sblm nie aku sungguh2 doa pd Allah utk Sepul hatinya berpaling semula pd aku if itu blh jd pengajaran pd dia ttg kekuasaan Allah dlm membolak balikkan hati manusia. Aku nk dia sedar ttg betapa Allah Maha Berkuasa. Aku tak pasti keadaan Sepul skrg ni. Betul ke dia mmg totally stop dgn ppn tu or masih usaha2 utk bersama? Dr cerita K.Ten, nmpk gaya dia masih usaha2 juga but dr side dia, mcm dia mmg dah stop. Susah nk pastikan sbb diorang 1 office. Hari2 pn jumpe. So blh ke perasaan sayang tu di kekang? Org dah depan mata kannn...hmm..entahlah..tp yg aku sibuk2 fikir ttg nie buat ape? nie yg aku marah kt diri aku sndiri nih...geram betol lahh..biarlah Sepul nk mcm mane pun..nk On ke nak Off ke dgn ppn tu..ape kene mengena dgn aku lg sbb Sepul mmg taknak kt aku lahh...hisss..susahnya nk terima kenyataan org reject kite nihh...tensen tensen...

Aku ada Allah. Apa aku takut? Sometimes aku tak tau ape yg aku nk minta dr Allah. Doa utk suami yg beriman pon sometimes aku lupa2 juga. Mohon Allah permudah sajalah perjalanan jodoh aku. hmm...okay jugak tue. aku nie umo dah 26, tahun depan dah 27. klu buleh mmg aku nk nikah cepat sbb tak sabar nk dpt baby ^_^ seronok sgt practice sabar dgn Emriel..hehhe...boleh sabar jugak dah aku nie...tak sabar nk tggu Emriel ada kat rmh Cheras...seronoknya ^_^ anyway maybe Allah nk aku betul2 totally blh berubah dgn jalan skrg dulu. then bila betul2 dah jadi kebiasaan, barulah aku jumpa dgn suami aku..hehe..bersangka baik sajalah kan? ok ok..optimis..optimis...redha..redha...

Now aku rindu nk baca buku baru Dr.Aidh nihhh...maybe ptg nie buleh g Alamanda jap kt MPH. Alhamdulillah duit cukup rasanya utk hidup bulan nie. Tawakal pd Allah. Aku kene beli jugak buku bertajuk Al Azamah @ Keagungan tu..dah lama sgt postpone..Ya Allah mintak2 ada lagi la buku tue...boleh la bulan nie beli buku tu je 1=RM35...k sett...ptg nie jugak aku g beli.. ^_^ Tak sabar nk tambah iman & takwa pd Allah ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat