Ketetapan Yang Pasti

Hmm..dada a bit ketat hari nie. Fikiran masih selalu berkisar pd Sepul. Aku rasa tak berdaya jugak kdg2 tue dgn langkah terakhir yg aku nekad utk ambil to totally forget abt him. Tp aku kene kuat semangat. Aku kene sentiasa bertekad. Mula2 mmg lah mcm nie. Klu kira2 dah seminggu aku avoid to emel him. Rasa mcm dah lama sgt pulak. Hmm..entahlah. Normal kot ehh. Aku mmg taknak ingat kt dia..mmg aku taknak. Kehendak aku kata taknak. Tp apa daya aku bile fikiran asyik teringat? Setan mmg sukalah ambil kesempatan dr kelemahan aku nie. Sudahlah buat aku sometimes hilang fokus pd Allah samada pd masa2 biasa or time Solat. Aku geram & tension bila aku teringat kt dia.

Ya Allah, hanya Engkau Tuhan yg aku sembah & hanya kepada-Mu lah aku memohon pertolongan. Lapangkanlah dadaku & fikiranku dr sentiasa mengingati Saiful Bahrie b.Abdul Manap. Aku sudah bertekad Ya Allah utk melupakannya dr hidupku. Mengapa aku masih saja mengingati dirinya? Apakah ini satu lg ujian-Mu pdku sblm aku betul2 berjaya meneruskan kehidupan aku hanya ingin bertemankan-Mu? Aku hanya ingin meraih redha-Mu Ya Allah. Aku hanya ingin menggapai Syurga-Mu yg masih jauh dr penglihatanku. Berkati & rahmatilah keinginan hatiku ini Ya Allah. Segala fikiran yg menghalang aku utk terus berusaha menjadi hamba-Mu yg taat, Kau hilangkanlah dari diriku. Aku mohon bantuan-Mu Ya Allah. Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Amin ya rabbal alamin.

Ya Allah, berikanlah aku kesabaran & ketabahan dlm ujian-Mu utk aku melupakan terus Saiful Bahrie b.Abdul Manap dr kehidupan aku.

Aku rasa aku masih keliru. Keliru ttg hati, fikiran & perasaan aku utk Sepul. Hati aku, kehendak aku kata taknak. Tp fikiran & perasaan masih ada percanggahan. Fikiran selalu teringat. Perasaan masih bersisa. Sometimes aku rasa nak kt dia, sometimes aku rasa taknak & serik. Doa aku pn masih tak stable utk jodoh dgn dia. Buat masa skrg nie aku doa 'if Sepul adlh jodoh yg terbaik utk aku, satukanlah kami berdua, if bukan, kurniakan aku lelaki yg beriman & lebih baik dr dirinya'. Aku rasa doa nie pn mcm satu ketakpastian juga. Mcm tak nekad. Ya Allah, berilah ketetapan pd hati, fikiran & perasaan aku ttg Saiful Bahrie b.Abdul Manap. Ketetapan samada aku masih mahukan dia sbg jodohku @ tidak.

Dimanakah keadaan aku skrg? Cenderung ke arah mana? Aku kene settlekan cepat masalah ttg Sepul nie. Aku taknak ianya menggangu aku mencari keredhaan Allah.

Ya Allah, aku perlukan bantuan-Mu..... :(

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat