Masih Lemah Lagi....

Boleh tak aku lupe nk cover cermin kete depan..x gune betol lahh...tp dah called td ckp nk cover tp mamat Salim tu x called lg la pulak...tunggu jelah....ape2 aku da pesan kt bdk ppn yg angkat phone td. Insyallah esok leg settled. By next week gaklah baru leh dpt sticker. Tp kurang2 aku dah ade cover note online nie. Kot2 ade roadblock bleh tunjuk la. Insyallah xde pape lah :)

Kurang ingat pd Allah hari nie :( sbb mcm2 la psl insurans nie seme...alahai....maafkan aku Ya Allah..patutlah mcm x lancar je urusan hari nie..hmm...xpe, len kali perbaiki lg...jgn smpi kesibukan membuat aku lupa pd Yang Maha Kuasa. Insyallah.

Masih terlalu byk lg kelemahan diri ini......aku noticed....aku tahu....kene usaha lagi....Ya Allah, aku mohon bantuan dari-Mu. Tiada daya & kekuatan melainkan dgn bantuan Allah Yang Maha Agung.

Ohh..punyelah bz hari nie sampai aku tak rasa mcm org berpuasa ponn :) Now pn rasa biasa jer. Inilah hikmah bile kite dah biasakan perut dgn berlapar. So bile puasa pn dah xde rasa ape :) Aku kene amalkan puasa sunat Isnin & Khamis utk sntiasa rasa dekat pd Allah. Skrg aku masih muda, ada tenaga, so aku gunakan segala kudrat yg ada skrg utk sungguh2 beribadah pd Allah. Lagipun kematian tu datang tak mengira usia. Muda ke tua ker, semuanya Allah dah pn tetapkan. So selagi aku belum sakit, eloklah sentiasa beringat. Insyallah.

Hari nie hari Jumaat, penghulu segala hari bg umat Islam. So aku pn pakailah baju kurung lawa2. Pagi td niat mandi sunat hari Jumaat. Beli bihun+ayam goreng. Sbb aku pn jarang makan sedap2, so hari nie tibai jelah kulit ayam..huhu...sok2 gemuk balik, padan muke aku..xpelah sekali sekala makan ikut tekak. Klu strict sgt, nnti jd terbeban pulak kan. So td dah xfer duit yg pinjam Man smlm nk renew insurans. So settled. Nnti dlm pukul 10am ke nk call ambank ttg nk cover windscreen for RM600 jer terus. Duit utk byr saman ada RM200, so gune duit tue jelah. Now aku kan PATI, purse tinggal kt rmh Cheras. hampeh jer kann...hua hua..seminggu jd PATI. Ptg nie klu x hujan terus balik Cheras. Klu hujan, lepak Serdang dulu lah sbb kompem jam punye. Mohon Allah mudahkan urusan utk hari nie, Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat