SE K660i








Nielah hasil gambo2 yg aku snap dr hp SE K660i yg baru. G Mines hari tuelah dgn K.Ya & Anje sbb K.Ya nak activate Celcom Broadband tp xbuleh la pulak kt situ. So jalan2 tgk hp & K.Ya pn tgh baik hati offer nk dahulukan duit dia. So aku amek la hp yg Inah promote time Raya hari tue & yg Lisa berkenan sgt2 nk beli tue. Last2 aku yg beli dulu..hua hua...Lisa pn cdgnya nk dtg KL Deepavali nie, so nti bwk dia g survey la. Mane tau minat kt hp lain ker. Senang klu tuan punya yg pilih sndiri kan.

Anyway semalam ptg Kak Som emel aku. Dia kata dia dh pegi kedai K.Ten & aku mmg dah jangka dah K.Ten akn cerita ttg aku dh putus tunang. So bile K.Som tnya aku ada masalah ker, aku dah buleh agak dah. Sbb aku skrg Alhamdulillah atas bantuan-Nya dah very open ttg kes nie, aku story scr ringkas jelah starting probs until now. Then aku ckp la si Suhairi tu je yg tau ttg nie selain all PMD staffs lah. Then time aku g Solat Asar rupenye si Mamat tu sms aku soh on ym. Aku rasa msti Kak Som dah tnya kt dia tue..hehehe...tp aku noticed sms tu lambat dlm pukul 5 lebih. Aku call ext. Mamat & dia kata dah nk balik & ckp esok jelah which is hari nie ym. Aku tggu jelah Mamat tu free & soh aku on ym. Aku malas la nk on skrg nie. Satu sbb takut bile kwn2 tnya status aku & takut aku cerita yg aib2 ttg Sepul. So better aku x on jelah. Senang citer.

Hari nie aku plan nk g rmh Kak Ten time rehat nnti. Kena tnya K.Ten dulu ok ker tak. Then ptg cadangnya nk g Raya rmh Sepul lah. Sudahlah puasa tak dtg, so mmg nk kene pegi jugaklah. Takpe, utk tak putuskan silaturrahim jer. Semua pn dah settled, xde apa yg nak dikesalkan. Aku syukur dgn ujian nie & aku yakin Allah sayang aku & mmg ada hikmah di sebalik semua nie. Yg paling aku syukur sekali ialah ujian ni buat aku menjalin satu hubungan yg erat dgn Allah. Terbukanya mata hati aku pd kehidupan akhirat shgga aku nekad berusaha utk jd hamba Allah yg taat pd perintah-Nya & meninggalkan sgl larangan-Nya. Ini yg paling2 berharga sekali. Hidup aku terasa amat dirahmati & diberkati oleh Allah. Perjalanan hidup aku menjadi mudah bila aku menjaga hub.aku dgn Allah. Jagalah Allah, nescaya Allah menjaga kita. Tak silap ungkapan by Dr.'Aidh nie. Aku sentiasa mohon pd Allah utk aku sentiasa berada pd jalan nie & mohon ketetapan yg terbaik utk diri aku di dunia & akhirat, Insyallah.

Semakin kita cuba mendekati Allah, semakin byk ujian-Nya utk menguji keimanan & ketakwaan kita. Either kita ikhlas or tak buat all ibadah pd-Nya. Mcm now mcm2 sakit yg timpa aku. Now ada jerawat kt telinga yg mmg annoying jugaklah. Batuk pn baru je mcm nk baik nih. Badan rasa sengal2 tak tau nape. Tp aku rasa bersemangat sbb tau Allah timpakan penyakit sbb Dia nk hapuskan dosa2 kita yg lalu. Dosa aku sudah terlampau byk sms dgn Sepul dulu. So aku redha dgn semua penyakit2 ini. Spt tak layak rasanya Allah masih pandang lagi aku ppn yg hina nie. Tp Allah tu sifat2-Nya Maha Pemurah, Pengasih, Penyayang dan terlalu byk sifat2 Agung yg lain. Maka Dia terima aku & menguji aku dgn mcm2 lg ujian. Aku mohon kesabaran & ketabahan dr-Nya utk semua ujian nie & moga aku berjaya lalui semuanya dgn berjaya, Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat