Live for Others

PC aku dah hampes dah. Kene format balik. Iz pn da amek da g bwk balik markas dia. Hopefully dpt la retrieve data2 surat dlm tue. Sempat lg sembang2 cam dating la jugak td dgn dia sambil2 dia batulkn PC E. Shahrel td. Amek kesempatan kejap. Lg plk time lunch hour. Hari nie kitorang same2 puasa. Dia puasa ganti yg dia demam 3 hari mase Ramadhan lepas. Aku puasa sunat Khamis jelah. Aku paksa dia puasa gak sbb klu x start nk ganti bile lg nk ganti? Better buat skrg sbb masuk Maghrib pn awal dlm pukul 7.00pm, so amek la kesempatan nie. Aku soh dia ganti sebulan sehari puasa tue. Meaning Insyallah by bln 1 dan abes da ganti semua. Tp mmg dia ckp dia x tahan sgt puasa. Kelakar pn ade hehe. Tp xpelah..yg pntng dia usahakan jgk nk buat. Nielah masanya aku gunekan kuasa cinta pd tgn aku pd dia hua hua. Benda baik pun kan? So ptg nie aku janji ngn dia nk belanje makan kt Serdang, Insyallah. Solat kt Masjid UPM & gerak teros g Fish & Chips kt kwsn kilang yg besar tue. X pernah lg pegi situ, so nie yg nk try nih.

Td sembang2 tu aku buat deal dgn Iz. After kawen aku soh dia bayokn kete aku RM580 & aku bayo kete dia RM424 hua hua. Kesian je mcm kene paksa je dgn aku kan...hehehe...tp aku rase dia pn x kesah sgt psl benda2 nie. Rase cam best je dgn Iz nie. Dia mcm mule2 xnk, tp last2 msti mengalah punye dgn aku. Lgla klu aku tarik muke sket kan. Cam merajuk gitu heheh. Lg la cuak je mamat tue. Rase secured je klu dgn dia & kawen dgn dia. Cam simple & mudah jer rase life nih. Insyallah, aku mmg doa yg terbaik je utk kitorang. Paling best dia nie low profile eventho leh kate parents dia org senang la. Rmh dia klu masuk, mmg leh kate rmh org kaya la. Aku rase nk kawen sok nie kompem parents dia support. Dah la parents mmg baik giler. Lagi2 mak dia tue. Bertuah je rase klu masuk family dia. Dh ler aku nie kire menantu sulung. Klu dpt anak sok pn cucu sulung diorang la hehe..Insyallah. Aku pk2 klu lps kawen ddk rmh parents dia pn xde hal. Aku pn Insyallah da byk gak berubah. Cuba nk jd yg terbaik dlm ape pn yg aku buat. Try la buat ape yg patut utk family diorang yg ciput tue. Kesian parents dia sunyi. Klu pn pindah kt rmh diorang kt Salak Tggi tue, every weekend balik la Semenyih tue. Doa dpt baby cepat2 spy diorang dpt la cucu nak buat main2, Insyallah.

Seronoknya jd org baik. Org yg memikirkn ttg kebahagian org lain bkn diri sndiri. Dulu aku asyik fikir ttg aku jer, now aku try pk utk org lain pulak. Klu nk bahagia aku kene bahagiakan diri org dulu. Ini prinsip aku skrg, Insyallah. Hidup aku kt dunia nie utk diri aku cume fokus pd amal ibadat. Yg dunia, aku fokus utk nahagia org dulu kem.aku. Tp xdelah smpi aku jd mcm org bodoh pulak kann hehee. Anyway, moga Allah berkati sgl niat yg baik nie. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat