Teman Hidup

Ya Allah, alangkah seronoknya jika aku mempunyai teman yg dpt aku berkongsi cerita ttg kebesaran & kekuasaan Mu. Seronoknya jika dpt berbincang ttg Al-Quran, ttg Islam...yg mempunyai minat mendalam utk kembali pd jalan Allah. Sama2 berusaha jd hamba Allah yg taat pd perintahNya & meninggalkan laranganNya. Setakat nie aku cume boleh lepaskn segalanya dlm blog nie. Kpd manusia sometimes to K.Nita & K.Niza. Tp itu pn x blh selalu jg. Seronok if dpt suami yg interested ttg dalami ilmu agama. Blh kitorang kongsi2 pendapat & ilmu. Saling nasihat menasihati yg hak & yg batil. Tegur menegur if nmpk kesalahan. Terapkan pendidikan Islam dlm kehidupan seharian. Masa pregnant nti aku cuba dr awal terapkn nilai2 Islam pd baby. Aku nk ada anak yg soleh & solehah. Yg blh mendoakan kesejahteraan aku & suami bile kami di alam barzakh kelak. Yg menjunjung tinggi nilai2 Islam yg semakin pudar dewasa ini. Manusia perlu kembali pd agama utk hidup sejahtera. Betapa rmi muslimin muslimat yg Islam hanya pd nama saja. Betapa ramai umat Islam yg kehidupannya berpaksi pd dunia. Nauzubillahi min zalik. Ya Allah, aku berlindung dgn-Mu dr kehidupan dunia yg melalai & melekakan ini. Aku takut Ya Allah berada di tgh2 dunia yg serba kucar kacir ini. Aku takut aku kembali tenggelam dgn dunia. Ya Allah, peliharalah aku dr terpikat pd godaan dunia yg akn musnah ini. Pimpinlah aku kembali pada-Mu sekiranya aku tersesat jalan. Aku mohon ketetapan yg terbaik utkku di dunia & di akhirat. Amin ya rabbal alamin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat