1st day without him

First day Iz xde kat opis sbb da g cuti kt Langkawi. Cam busan jekk kan. Awal2 pagi aku da belikn dia top up celcom 30 hengget yg dia soh belikn dulu mlm td by maybank2u. Then sms dia & x lame pastu dia called ckp da sampai Tapah & nk cap teh (menom2) dulu. Dia ckp gerak lewat dlm kol 6.00am+. Pdhal cadangnye Ayah dia kate kunun2 nk gerak kol 4.00am kekeke..Biaselah klu da ramai2 pegi, da la anak2 laki seme, lagilah cam berat je nk gerak pagi2 bute tue.

Smlm b4 buka pose kat Uniten Brothers Corner tu, singgah jap kt Tmn Putra Perdana dkt ngn Shang Ri La Pjaya tue. Lepak2 dlm 20 minutes sembang. Skali Iz nmpk cam Chia la tgh jogging. Seb baek kitorang x dpt dikesan hehe. Then smlm sbbkn lupe nk beli air kt Petronas cam bese utk aku buat syarat berbuka, so sbb xnk leceh2 aku decide makan berbuka dulu jelah. Rasa mee bandung muar masih sama cume terlebih cili daa..Aku yg kuat pedas pn ckp pedas, Iz apetah lagi. Makan pn terpaksa laju jelah sbb nk cover kepedasan tue kan. Mule2 cdgnye aku nk tapau bihun sup Maulana Serdang tu utk sahur. Tp bile da kenyang jd cam malas la pulak kan. So pospone & maybe lg besh makan sama2 ngn Iz jer. Chances nk terserempak dgn sepul or org2 yg dikenali tetap ade klu mkn situ. Tp ape nk kisah? Dh mmg aku & Iz tgh serius pn nk proceed to wedding. Skrg pn tgh proses. Step aku jumpe parents dia dah selamat. 2nd step dia ke rmh aku pn da ade tarikh on 13/12 (next week jer hehe). 3rd step maybe utk kitorang beli cincin if Iz mmg nk tunang gak la kan. Then 4th step to set date for his family dtg rmh aku utk tetapkn tarikh utk wedding. Bile dah ade tarikh, barulah leh gerak. Selagi xde tarikh cam susah je nk buat ape2. Then boleh lah proceed utk g Kursus Kawen, uruskan psl daftar nikah, amek ujian HIV. Buat yg penting2 tu seme dululah. Settlekan utk Iz dulu kt sini, then baru ke Johor la utk part aku. Mase ke Jhr hopefully blh settle skali andaman, kanopi, katerer, fotografi semelah. Byk keje seme nie. Kad kawen tempah kat KL nie jelah.

Sronok gak bile diskas dgn Iz dia pn cam excited jer. Melayan jelah bile aku ckp mcm2 tue hehe. Nmpk la dia bersungguh. X mcm mase ngn Sepul dulu. Cam busan jekk. Besh rase klu org yg syg kite lebih. Insyallah aku nmpk kebahagiaan klu kawen dgn Iz. Dgn family dia yg baik2 seme tue. Buat rase smooth jer xde berat hati mcm mase ngn Sepul dulu. Alhamdulillah dpt pengganti yg lebih baik dr Sepul. Yakin aturan Allah mmg yg terbaik utk kite. Bab duit mmg la aku xde kan. Tp sbb Iz tu cam senang sket, stakat nie duit x menjadi soal sgt la. Insyallah semua pn akn baik2 jer. Mohon Allah permudah niat yg baik nie. Niat utk halalkn hub.yg masih haram lagi nie..emm..Insyallah, amin.

Esk aku EL sbb nk balik Lengyu awal pagi nie. Mak called mlm td ckp hantaran Lisa blm buat ape2 lg. Patah kaki sbb xde kenderaan gak tue. So klu balik awal, esk leh g Kota beli ape2 yg patot. Kesian lak rase kt Lisa. Sabtu tu sebok sbb ade Yaasin dah. Xde sape yg leh diharap sgt gaknye. Lin sebok ngn Aqil baby. Lia mmg xleh di harap lah klu bab2 nie huhh. So sms Anje mlm td, dia ckp dia balik Cheras hari nie. Esk xde kelas. So aku diskas ngn Iz & dia pn suggest soh balik awal. Family punye pasal kannn dia kate. So aku pn nekad nk EL jelah esk. Nnti sms K.Niza soh dia inform bos aku kna balik Jhr awal for kenduri on Sabtu & Ahad. Melepas la mkn Pizzahut esk kontraktor belanje huhu. Xpelah da xde rezeki aku. Takat pizza, better lg balik jumpe family awal kan?hehe..so balance cuti aku lps nie tggl 6.5 hari. Ok la tue. Last year pn rasenye 6 hari jer. So 14+6.5=20.5 hari la for next year. Kna syg cuti sbb nk kawen sok byk kene balik Lengyu. So pandai2 bajet lah.

Hari nie lepas keje buke pose dulu kt Pjaya. Mkn ape yg ade jelah. Soya & sambal goreng ade lagi. Conflakes pon ade. Xde hal lah. Klu lapo lg balik Chrs la baru masak klu Anje x masak. Takat nie badan rase tip top lg. Prefer gerak balik pagi2 bute gak la. Maybe bleh dlm kol 3.00 am ker, so leh smpi cepat sket. Tgk mood akulah nnti camner hehe. Doa Moga Allah selamatkn perjalanan pagi nnti, amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat