Gemok bangat : I

Semalam after keje aku balik rmh sewa, mandi & siap2 nk kuar ngn Iz. Rase da lame x buat mcm nie. Sllunye after keje teros je aku parking kete & kuar chapteh kt foodcourt depan P9 tu ngn baju keje. So rase cam kembali semule ke keadaan baru2 becinta pon ade hehe. Ntah nape aku rase cam da lame sgt bercinta ngn Iz. Cam da kenal lamerrr sgt. Pdhal klu ingat2 balik bln 11 baru start kawan sms2 & calling2. 27/12 tunang. Next week barulah genap 2 bln bertunang. Tp cam da kenal Iz for the whole life. Lebih2 lg da bz buat preparation nk kawen bln 5 nie. Everything is going too fast. Aku lak cam hari2 yg dh berlalu teros luput dr ingatan. Ade masalah ingatan gaknye aku nie.

So ptg smlm g mkn kat Sg.Ramal kat tmpt baru. Tempat makan sebelah Hasan Cafe yg lama. Aku mkn yong tau foo. Seb baek ngn sup & ade kuah hitam tu gak tp yg peliknye dia ade letak sambal kacang pulak. Tp aku makan cam not bad la gak. So klu nk mkn yong tau foo bleh g situ jelah lepas nie. Iz lak makan char juey teow Penang la kunun2nye. Tp aku rase cam kuah kicap je lebih. X sedap lansong. Tp Iz makan la gak. Da beli kan. X elok membazir. Then g Solat Maghrib kt Tmn.Sg.Ramal dekat2 situ. After solat ade pakcik tu mase aku nk kuar bagi aku nasi lemak & nasi. Siap 2 lagi tue. Ade bacaan Yaasin so ade org sedekah utk makan la tue. Aku cam serba salah jugak tp amek la jugak sbb itu kan sedekah org & x proper klu aku tolak. Iz da sengih je tgk aku bwk polistrene time dia tggu aku kt motor ntah sesape ntah dia duduk. Then dia kate mmg kene amek pn sbb org da bagi.

Tgk jam awal lagi dlm kol 8.21pm. So decide to go to Dat.Ptrjaya lepak2 sembang. Kitorang refresh balik proses kitorang kenal dr 1st time kuar makan ramai2 kt Terminal Cyber smpi la skrg. Klu nk kire btl2, baru je kwn 4bln la smpi bln 2 nie. Tp da tunang tuuu..hehehe... Lagi 3 bln lebih je nk kawen nih. X sabonye rase nk mulekan hidup baru as a wife. Nk ubaah rutin org bujang. Dah busan & x menarik dah single nih. Da smpi masa utk perubahan. Alhamdulillah Allah sampaikn gak akhirnya jodoh aku. Eventho Iz bkn lelaki yg pertama aku terima sbg calon suami, tp bile pk2 balik aku nie sllunye yg 2nd baru menjadi. Amek ujian komputer lesen 2 kali. Ujian memandu pn 2 kali. Gagal masok U after matrix, masok Sem.Khas baru lepas. Kire peluang kedua gak tue. 1st bercinta & bertunang gagal. Dgn Iz nie 2nd cinta & 2nd tunang & Insyallah spt sblm2 nie yg ke-2 akan berjaya. Tp kegagalan yg pertama buat aku akn bangkit & lebih berjaya utk yg ke-2. Kire aku nie jenis dah terhantuk baru nk tengadah la senang ckp. But Alhamdulillah yg 2nd time tu sllunye akn jd cemerlang. Cam score mase test comp.lesen 2nd time dpt 48/50. Mase gagal ujian jln raya pn potong 2 markah je klu x silap. Mase 2nd time kt Sem.Khas pon ade subjek yg score A. Kat UPM leh grad dgn 3.00 cgpa 2nd class upper. Tang keje jelah yg biase jer. Tp takat nk idop sederhana tue blh sgtlah. Adelah jgk balance utk belanje seme. Dh puas hati dah. Xdelah smpi ikat perot x makan. Keje pn relax jer. X pening2 kepala. Alhamdulillah.

Bercinta ngn Sepul dulu punyelah lame. Dr akhir tahun 2004 dlm bln 9 start couple sampai la tunang 23/12/2007 & bln 4/2008 je dah probs. Bln 7 decide to putus. Emel2 dia & bln 10 stop contact lansong. Bln 10/08 jgk kenal ngn Iz, tunang 12/08 & will getting married around 3 months je lagik. Sekejap je life aku berubah kan? Anyway masa skrg mmg cepat sgt berlalu. Smpi otak aku cam blur je dgn hari2 yg da lepas. Byk sgt yg berlaku dlm masa 4 bln yg singkat nie. Tp aku syukur sbb akn ade perubahan paling besar lps nie that is life after married. Aku pn da 27thn tahun nie bln 9 nnti. Elok sgt la kate org klu nk berumahtangga tu. Xde rase sedih pn nk tinggalkn life single sbb da muak sgt dh. Excited lg ade nk try life baru. Cabaran baru. Masalah baru. Mohon Allah permudah segalanya utk aku lepas ni, Insyallah, amin.

So now buat preparation utk kawen jelah skrg nie. Bln 3 bru nk g carik pakej utk belah aku. Tibai jelah ape yg ade pon nnti. Mls nk pk byk la. Ohh...sbnrnye nk citer ngn Iz mlm td leh pulak aku nanges sungguh2 depan Iz. Mengalir air mata jelah. Tp byk la gak. Sedih ape sgt ntah. Ntah ade bdk ppn kg.dia sms tulis congrats sbb da tunang. Pastu panggil Iz 'Bee' pulak. Ntah pape jer. Mcm singkatan hubby pon ade. Rase marah lak aku. Aku tnya la nape dia panggil awk mcm tu? Dia ckp ntah. Da mmg pnggil mcm tu dr kecik time sek.lg. Ahh...jeles tol aku. X suke lahh. Jeles je sbnrnyer. Aku pecaye kt Iz tu..tp tuelah..jelesss...susah nk explain. Lembut je dia pujuk aku. Pastu lapkan air mata aku yg mengalir laju tuh. Aku lagi la makin nk nanges. Manje je lebih sbnrnyer. Suke dipujuk. Smpi benti kete kt tepi jln dia nk pujuk aku. Aku pn xto nk ckp ape dh. Nanges jelah taunye. Sedih ape sgt ntah hehe. Tp balik tu smpi kt P9 aku da ok la. Tu pn dia pujuk2 lagi. Lembut je suara dia. X smpi hati nk merajok lame2 hehe. Syg bangat kt dia ^_^

Hari nie pn asek ingat kt dia je. Rase nk berkepit jer nie hehe. Dia pn siap sms aku ckp syg & rindu sgttt kt aku. Pdhal 2 kali da jumpe pagi nie..hehee..dating kat opis tuuu...haha..pastu dia masok PMD jap td nk betol PC Siti, Azmi panggil. Hari nie aku ckp la berat aku naik smpi 65kg aku timbang pagi td. Riso betol suara dia & teros ajak jumpe dia nk tgk. Dia ckp rase cam ok je tgk bdn aku. Tp aku mmg rase gemok pon. Sluar hitam size 32 nie pon da ketat. Sluar Anje size 30 tu pon hampir2 je da x muat. Dah ketat sgt dah pakai. Gilos laa...org nk kawen makin diet nk kurus. Aku lak makin kuat mkn & xleh nk control lak. Hampes tol...huhhh...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat