HCM here i come...

Semalam from office aku & Iz g amek Iraz teros kt Hentian Serdang. After amek dia kitorang g Kajang nk tgk money changer caj bape utk RM to USD. Sms K.Ya n dia kate kt sane diorang jual rm3.66 per 1usd. Tgk2 kt Kajang rm3.609. So aku pn tuko lah 100usd dulu takot hari nie turun lg rate. Klu naik pn naseb lah kan hehe. Anyway da nk smpi je rmh cheras, A.Edy call soh amek K.ya kt lrt salak selatan. So teros jelah amek dia & on d way blik rmh tu K.ya ckp nk g dinner reramai. Iz ckp klu dia tau nk buat family dinner tu dia x ikot. Pd aku dia pn da sbhgn dr family aku. Tunang aku da pon. Lg bape bln nk kawen. So xde salahnye. Lgpn nk g Midvalley. Aku manelah berani sgt nk drive sane. Ade dia senang la sket kan. So after maghrib seme pn teros gerak & A.Edy banje makan kat Flying Chillies yg serve masakan Thai. Rege dia punyelah mahal. Air paling murah air mineral rm4. Gilos betol lah. Air buah smpi rm8. Rasa masakan biaselah. Klu tmpt mahal2 bkn puas sgt pn rasenye. Better g gerai2 melayu jek yg buat masakan kg. Tp da org nk banje, kitorang tibai jelah. So seme pn mkn dgn bersungguh & licinkan semenye hehe. Lps mkn jalan2 jap & aku pn snap la gambo2 seme org. Gambo aku adela sekeping dua Iz tlg snapkan hehe.

Dlm kol 10pm smpi rmh chras & after Iz said tq to A.Edy, kitorang teros gerak balik. Mmg letih la sbb mggu nie tiap2 mlm keluar ngn Iz & balik agak lewat dr sllu. Aku pn da la x ckp tido. Aku rase sbb aku start mkn duromine balik pagi2 tue. Tp nk kurus nyer psl, aku tahankn jelah. Eventho pagi2 mcm nie sllunye rase cam nk muntah & rase lapo sgt. Aku cover ngn mkn gula2 jelah ngn byk minum air kosong. Baru rase ok sket. Anyway hari nie lps keje pn nk g Kajang lg nk tukor usd utk k.ya pulak. Sekali la ngn aku nyer usd dlm bbrp puluh dolar lagi. Tepakse pinjam duit collection PMD dulu smntara nk tggu duit medical claim tgh bln nnti. Masak betol lah bln nie. Tawakal jelah.

Man baru jek bg aku quotation catering kawen Hassan Cafe. Mmg pd aku ok sgt2 da regenye. RM8 per pax utk n.briyani+putih, ayam, daging, acar, dalca, buah & air. Pastu free utk mknn pengantin & 4 dome utk meja VIP. Sekali ngn pelayan semelah. Da ckp ngn Iz ari tu tp dia kate cam mamak la plk. Tp Man kate dia blh buat mskn melayu gak. Mmg sllu buat catering kawen pon. Then Iz ckp mak dia survey rege ngn Debot. Xto la plk dpt bape per head. Anyway bg jelah quo nie. Compare price dgn lauk2 yg diorang bg. Bleh buat food tasting per klu x caye blh msk melayu ke rase mamak gak. Nti citer jelah ngn Iz. Xde ruginyer. Susah2 je Man nie tlg kitorang hehe. Tlg kwn2 kate dia. Amek x amek laen citer la. Tq Man.

Aku x btl2 kemas lg nie baju2 & brg2 nk g HCM esk. Rase cam debar pn ade sbb pes time nie naik plane pastu teros j jaoh lak tu. K.Ya ckp dlm 2 jam lebih gitulah flightnyer. Pastu dia pesan soh bwk stokin sbb sejuk dlm plane nnti. Air masak kene bwk. Megi, roti pn kene beli gakla utk bekpes. Sane ssh nk cari mknn halal. Utk mlm Sabtu tu bwk jelah bekal dr sini soh mak masak. Pastu utk pagi Ahad bekpes roti or megi jek. Lunch & dinner kot ade tmpt da nk mamam. Isnin pepagi mkn roti megi & bertolak balik kol 11.00am. Hari Ahad mmg jalan sakan la beli brg2. Mlm Sabtu kwn K.Ya tnjuk tempat2 nk beli ape2. Sabtu tu jln sndiri jelah nk mudahkn pencarian brg2 kehendak masing2.

Hrp semenye berjalan lancar, Insyallah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat