The Mines

Semalam kengkunun ckp nk g chapteh jer pastu Iz balik rmh b4 Maghrib. Last2 aku ajak dia g The Mines lak nk belikan bos aku speaker. Ntah camner pakai speaker ntah bleh rosak. K.Niza nyer yg aku belikan sekali ok jer lagi. Tp yelah..benda da nk rosak kan. Aku pn malas nk pk byk, aku amek duit collection PMD buat pegi beli. Aku tuko speaker baru yg same jenis ngn aku punye yg dah bertahun pakai nih. So aku amek yg baru, bg bos yg lame. Aku ckp je speaker aku kt rmh da x pakai. Malas arr nk mintak duit dgn dia. Sbb aku tau dia bab duit nie susah sket eventho gaji belas2 riban. Dia x kesah sbnrnyer tp aku mls sgt nk mintak. Berat betol hati nie rase. Xpelah sbb duit collection pon dia bayo lebih dr org laen. So cam gune duit dia gak la. Same jek. So settled psl speaker bos. Lega huhhh..

Aku mmg da jarang sgt pegi Mines. Aku taula ade byk changes. Tp b4 this pegi cam malas nk jalan & explore. Semalam barulah explore & aku nmpk byk kedai baru & kedai lama by yg dh relocate. Kedai makan dah ade Starbucks, Oldtown, Secret Recipe & Subway. Kire nama2 besar gak tue. Pastu kedai2 baju pon byk. Section IT, phone, kasut etc. X pernah2 aku tgk guidance kt Mines tp smlm tepakse gak tgk dgn Iz eventho map x membantu lansong. So after a few minutes, decide to jalan & look around jelah. Yg paling x puas hati after beli speaker carik la tmpt nk makan. Last2 aku pilih Garden Cafe. Tp mkn x sedap & biasa jer. Rege smpi RM21.90. Mak aihhh..baek aku g Kopitiam Bangi yg mkn kompem sedap. Rege pon dlm 17 hengget below je sllunye klu kt sane. Environment pon besh. Ntah nape kt Mines nie aku kurang minat la bab makanan dia. Lagi2 kat foodcourt dia. X besh lansong. Kecuali mkn KFC, Pizza ker..mmg standard la kan. Anyway aku da decide xnk mkn lg kt Garden Cafe. Pull stop.

After that aku ajak Iz masok F.O.S. Mahal & x menarik. Pastu singgah sat Tewah. Belek2 la kain langsir. Tp sbb tau Nagoya lagi murah, so mmg x beli lah. Lgpon xtau bape meter yg diperlukan utk tingkap bilik pengantin sok. Mak kate balik nnti baru tgk. Dia kate ade cam tabir mase K.Lin kawen dulu leh pakai. Aku pk2 ape2 pon xkan xde langsir lansong? Ntah pape jer mak nie. Tetibe aku dpt idea nk tgk hiasan utk bilik pengantin. Utk save cost, aku plan nk hias sndiri jek. Takat beli tabir kain & bunga2 je kan. K lah aku nk google sat. Daa...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat