Otak Lancar

Malam semalam semalaman aku x dpt tido. Smpi ke pagi dok pusing kanan kiri jek. Mata ngantok tp otak asek berjalan jek. Da lame aku xde masalah tido. Sllu letak kpl jer 5-10 minit selamat da la. Ini skali xleh tido lansong. Dlm kol 3am aku sms Iz. Pastu 4.30am after g buang air kecik aku decide to bangun jek la. Kemas2 baju nk bwk g HCM Sabtu nih, pastu gosok baju nk g keje pagi tu. Yg pelik lg 1, spjg hari smlm aku xde pulak rase ngantok sbb x tido mlmnye. Try tido kt surau pon otak ligat fikir. Fikir mcm2 lah. Ntah pape jer aku terfikir. Last2 x tido pong. Ptg smlm after keje g teman Iz anto Kak Som amek kete dia yg kene langgar lari kt Dengkil. After that aku ajak Iz g Bdr Baru Salak Tinggi tgk rmh yg Insyallah kitorang akn duduk after getting married sok. Rmhnye cam besar gak la. Rmh teres 2 tingkat yg masih agak baru. 2007 siap. Still ade lg rmh yg kosong tp deretan rmh kitorang tu dh ramai org gak la. Mostly nmpk melayu lah. Rmh tu aku rase dlm area 20 x 70 kaki la. Dlm x dapek la nk tgk sbb kunci pd ayah Iz. Rmh tu ayah dia lepak smntara tggu mak dia balik keje. Masak utk lunch sesame & utk bwk balik mkn mlm skali. Ayah dia dh pencen. So boring ddk rmh Semenyih pn bkn buat ape. Tu yg ikot mak dia g keje tue. Ari tu sembang2 ngn Iz. Dia ckp ntah2 org xyah masak pon hari keje sbb ayah dia da masakkn skali utk kitorang heheh...Aku x kisah bab tu. Klu ade, mmg la xyah masak. Klu xde, aku pn blh masak utk Iz mkn mlm. Bab masak bg aku xde hal lah. Dh biase. Xdela sedap mane. Tp yg pnting leh la di makan.

Ape2 pn 1st thing yg kitorang kene beli utk rmh tu is set bilik tido. Beshnye klu dpt king size. Leh aku golek2 lame sket haha. Da ckp ngn Iz & dia pn ikot jer aku hehe. Nk beli cash x dapek la sbb maybe the whole set koman2 makan 2k gak tue. So kenelah bayo dlm bbrp kali. Pastu beli washing machine, tv & set sofa. Thank god rmh tu dah ade freezer & meja makan. So save sket la bab tue. Skali la dgn dapur sbb ayah Iz kn masak kt situ. Beli sikit2 la. Aku pn bkn byk duit. Iz pn bkn jenis yg boros. Seb baek simpanan dia agak byk gak la. Itu jelah yg paling membantu. Aku top up sikit2 blh la. 60-40 or 70-30 lah. Dia pn ok jer. Aku nie lg la gaji ciput jek. Seb baek kehendak tu xde sgt. Make up x pakai. Takat bedak compact ( a few months tahan) & lip balm (leh thn bertahun hehe). Baju & seluar pn lg la jarang beli. Life aku simple jek. Salah 1 sbb Iz suka kt aku hehe. Lps kawen aku juz bayo duit kete Iz RM425 & bayo hutang kt K.Ya dlm 150-200 per month. Ade baki sikit tuelah nk buat tlg2 Iz belanje rmh seme. Saving TH dlm 100, PTPTN pon da potong 160. So kire bersih la gaji tue. Balance dlm 500 hengget la sebln utk banje lain2. Insyallah cukup. Bkn nk mewah2 pn. Asal leh tlg Iz sikit2 ok la.

Nie aku plan nk buat loan ngn K.Ya dlm 2-3k utk majlis kawen aku sok. Hopefully dia adelah duit utk aku pinjam. Mls nk buat loan ngn bank. Interest laen. Then ckp arr ngn dia pas kawen bayo installment 200 per month. Aku rase dia ok jek klu dia ade duit. Nnti la diskas ngn dia mcm mane. Means dekat 5k gak la aku hutang ngn k.ya. Fuhhh..mau makan tahun gak nk abes bayo tu. Xpela klu dpt bonus, leh bayo lebih sket. Hrpnye k.ya bagik la pinjam hehe.

Hari nie Iraz dtg KL. Dia call td ckp da smpi hentian serdang. Kenela dia tggu smpi aku abes keje 5.30 nnti g amek dia. Biarla dia melepak makan2 dulu. Lg 1 jam jek lagi aku nk balik. G amek dia ngn Iz. Siap Iz cancel appmnt ngn kontraktor sbb nk ikot aku amek Iraz. Aku ckp aku ok je klu g sorang pon. Tp dia nak ikot gak. So ikot jelah. Byk la idea aku nk tulis hari nie. Pdhal pagi mlm giler nk menaip kt sini. Otak agak lancar da skrg. So ok lah. Hrp aku x blur2 lagi. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat