Too much to think

Aku pn xto ape sbnrnye yg berlaku pd aku. Mcm pelik betol rase life aku nie. Cam kkdng aku x sedar ape yg aku buat. Kkdng mcm jelas sgt. Tp mcm aku nie bab perasaan tu mmg da kurang la. Ape yg aku fikir, aku pn xto. Aku juz jalani hidup skdr hidup. Mcm mls nk pk byk pn ade. Buat jelah ape yg patut aku buat. Tido, mkn, bangun tido, g keje, kuar dating, solat. Tp mcm dah xde excitement dlm ape pn yg aku buat. Cam bosannye hidop aku nie. Dah buat perubahan pn still rase bosan gak. Sllu jek aku baring termenung x buat ape. Pk ape pn xto. X phm nape aku jd gini. Tp aku tahankn jelah diri nie. Buat jelah ape yg patot hari demi hari. Aku pk sungguh2 pn bkn dpt idea pn nape. Pastu 1 lagi hari2 yg lepas tu mcm berlalu begitu saje. Mcm da luput teros dr ingatan. Xde kesan ape2 pd diri aku. Ishh...aku klu pk mcm nie, msti ingat aku nie da nak mati gaknye kot. Tp x insap2 gak. Buat maksiat gak. Ape la nk jd aku nie.

Aku rase life aku yg paling bermakna sekali mase aku dekatkn diri dgn Allah. Dr bln 7 sampi bln 10 tahun 2008. Tuelah hidup aku yg paling tenang, aman & bahagia. So bile aku kembali pd life yg biasa, aku jdlah mcm nie. Rase mcm x menarik da life nih. So nape xnk stick pd life yg bermakna tue? Sbbnye aku rase bersalah je buat maksiat tp sungguh2 kejar Allah pulak. Cam org ape je buat mcm tue. Mcm aku main2kan agama lak. So aku decide try nk hidup biasa2 jer mcm dulu. But kesannye aku jd blur. Xpon terlalu jelas. Tp still no meaning. Naik gile aku klu pk psl benda nie. So aku mls nk pk, teruskn jelah hidup. Serah pd Allah semuanya. Try buat yg terbaik utk diri aku, life aku.

Dh bulan 2, ade 3 bln lebih je aku nk menamatkn zmn bujang nih. Nie pn blh buat jd blur gak nie. Cam cuak pn ade. Blh ke aku nie? Aku hrp lepas kawen sok aku jd ok baliklah. Tu jer. Duit mmg masalah tp aku tawakal jelah. Try la selagi daya xnk buat loan. Malas la nk bayo balik nnti. Da la nk kene bayo K.Ya pulak hutang ngn dia nnti. Nk beli brg2 rmh lak nnti. Aku tawakal jelah. Duit yg ade aku pandai2 la bahagikan. Mls nk pening2 kepala. Seb baek Iz pn jenis x berkira sgt.

Rase da gemuk sgt skrng nie. Bkn mkn ape sgt pon. Tension aku. Naik smpi 3kg. So aku start la mkn balik pil diet tue. Tp mcm da x makan saman jek. Lantak la. Habiskan jelah. Tgk ape jd. Aku pn da xnk mkn da klu kuar ngn Iz. Takat menom air jelah. Boleh jek. Klu lapo mkn conflakes jelah mcm dulu. Klu x turun gak aku xtolah. Mls da nk pk.

Weekend nie nk g HCM. Xto nk expect ape kt sane. Ade RM500 aku dah asingkn utk buat shopping kt sane. Nk pinjam duit opis sket RM150+ duit aku sket lg tu ade dlm RM100. Ganti duit opis after dpt claim medical. Xpon bwk jelah USD150 jer. Tu pon da RM560 klu duit kite. Cukup la tu buat beli cadar & souvenir, Insyallah. Ok gak tue. So medical claim sok la duit banje 4 the rest of the month. Minyak la yg paling penting. Tu jek.

Aku da ckp ngn Abah & Mak bg diorang RM6k utk settle jamuan mkn, khemah, PA system, air, kompang & booked masjid utk akad nikah. So aku juz kene settle goodie bag, fotografi, make up,bunga pahar, baju & pelamin. Seb baek Abah da x keje. So adela byk mase dia nk deal seme2 tue. Mkn lak soh org blok yg masak. Nasi ayam, ayam goreng madu, salad, sambal, nasi himpit, kuah kacang & sambal bilis. Pastu buah limau or tembikai. Goodie bag bagi telur pindang & kerepek & muffin jelah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat