Cash Pleaseeee...

Alhamdulillah setakat ke hari nie, dlm 2 bln lebih nk smpi ke majlis aku & Iz, kitorang berjaya melakukan semua perbelanjaan scr tunai tanpa sekali pn pengunaan kredit card. Aku & Iz sama2 xde kredit card. Sbbnye prinsip kitorang same. Membeli dgn duit yg ada mengikut kemampuan. Pastu kitorang sama2 x suke berhutang. Sejak aku berjaya melangsaikn semua loan dgn bank last year (tlg parents besarkan rumah kt kg.), hidup aku tenang betol. Rase best sgt bile xde hutang nie. Ehh lupe lak ade hutang kereta JHT tue ekeke. Itu xpe sbb mmg keperluan seharian. Camne siot nk g keje klu xde kete. Dh ler aku nie bkn peminat public transport kann hehe. Sedar x sedar lagi 2 years+ jek lagi kete Kelisa LE aku tu nk abes bayo. Tahun 2011 & now Iz yg bayokn installment monthly tu. Iz yg byr??? Sbbnye aku lak bayo kete WRP Myvi dia tu hehe. Nape lak kitorang x bayo kete masing2?? Korang pk la sendiri....yg pasti mmg aku la yg untung dlm situasi skrg nie..but in long term, its a win win situation, Insyallah ^_^ inilah yg dinamakan pra perkongsian hidup! kekeke...Pas abes bayo kete aku, kongsi bayo kete Iz je pulak..sikit jerrr...huhu...

Ohh berbalik pd perbelanjaan perkahwinan tunai, stakat nie aku masih blh bertahan lagi la guna cash jek. Mmg la sempit sikit. Asal buat budget jer, msti x cukup. Tp aku malas nk pk byk. Runsing byk2 pn bkn duit tu bleh bertambah kan? So dgn balance gaji bulanan yg ciput tuelah aku cover sikit2. Aku dahulukn belanja yg perlu didahulukan dulu. Still at the end xkan cukup la kan sbb pusing2 mcm tu gak duit tue. Seme pn kene bayo jugak. Tp stakat nie aku leh survive lagi la. Brg2 hantaran tinggal nk beli kain ela buat baju aku je. Baju langkah bendul K.Ya, Iz la yg kene kuar duit. Takkan aku lak kan? hehe.. Pastu settled da la brg2 hantaran. Plus aku kene standby sejadah & kain pelikat. Al-Quran yg cantik leh pinjam K.Ya punye je buat syarat hehe. Buat syarat? Cam hape je tulis mcm nie kan? Jgn pk bkn2. Sbb aku ckp buat syarat je sbb Iz ckp mak dia nk gak bg Al-Quran as hantaran utk aku. Actually skrg nie aku da ade Quran terjemahan yg aku gunakan. Quran xde terjemahan yg lame time zaman aku kt Matrix dulu pn ade lg kt rmh K.Ya. Kkdng weekend balik Cheras aku baca la. So plus ngn yg mak Iz nk bagi lagi nie, bape banyak siot Quran aku ade?? Sbb tu x perlu aku beli lg Quran utk Iz. K.Ya ade 1 Quran yg cantik. So bleh pinjam je buat syarat utk hantaran sok. X salah kan? Aku ade sbb yg kukuh utk buat mcm nie. Xnk la beli Quran pastu buat hiasan je x dibaca. X elok pon kan??kannn??

Ok la dahulukan yg pnting dulu. Bunga pahar 100pcs, kain & tudung hantaran. Sbbnye aku kene pk bayaran utk pakej belah johor (bajet 1k sorang), pakej belah K.10 (balance part aku 300) & kad kawen (part aku 300). Note: All belanje yg besar2 nie aku & Iz bahagi 2. Nie pn da makan RM1.6k. Duit nie aku da asing siap2 & xnk usik. Benda yg kecik2 cam goodie bags, souvenir, kerepek, bunga utk org rewang, bunga dulang tu gune duit gaji jelah. Itu last2 nnti lah. Ahh..leganya bile pk mcm nie. Lapang sket otak serabot aku nie hehe. Yg pntng settlekan yg besar2 & penting2 dulu k.

Alahai...bile la nk dpt bonus nih. Klu dpt b4 kawen lg bagos. Xdelah aku rase sesak sgt. Lps kawen pn ok jugak. Leh buat g honeymoon hehe. Ckp ttg h/moon, aku & Iz maybe pilih Cameron Highland. X jauh sgt utk drive & yg pnting suasana yg nyaman & x panas. Beshnye sejuk2 tu jalan2 ngn dia. Jalan leh peluk2..romantik betol..huhu..berangan lelebih lak aku haha...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat