Balik kg.

Selepas berminggu minggu posponed nk lepak rmh K.Nita kt Puchong, akhirnye smlm aku & Iz bejaye menjejakkn kaki ke rmh baru dia tue. Kitorng smpi dulu kt aprtmnt dia tu sbb K.Nita g Tesco beli bahan2 nk masak tomyam. Sempat la aku ngn Iz jalan2 bertenet kt taman rekreasi depan tu sambil tgk2 org exercise heheh. Sampai2 je rmh K.Nita, teros aku sinsing baju keje, potong udang, ayam & sotong. Yg lawaknye, 1 sayur pn K.Nita x beli. Serai xde, daun limau purut xde. Seb baek perencah tomyam ade. So, rebus air, letak bhn2 yg ade, letak perencah. Siapp. Bihun tomyam org bujang..hahaha...Sbb semua pon kelaparan, eventho x ckp bahan, kitorang bahan jelah dgn lahapnye. Alhamdulillah. Rezeki pd ptg hari Khamis :)

Pas mkn, solat Maghrib & lepak2 tgk tv. Dlm kol 9.30pm aku ngn Iz mintak diri. So settlelah nk lepak rmh K.Nita. Xdelah dgr dia bising2 lg tnya 'bile korang nk dtg rmh aku haa??' kekeke..
Wah..hari nie da hari Jumaat. Esok aku & Iz balik kg.aku. Lame giler rase aku x balik sane. Last bln 1 klu x silap. Pastu mak & abah la yg byk dtg KL jenguk cucu2 diorang. Si Emriel & Aqil yg sdg membesar dgn jayanya huhu. Seronoknye ade baby. Hopefully by next year turn aku pulak yekk...hehehe...Insyallah klu ade rejeki ^_^

Ohh..agenda kt kg.sok amatla byknye. Rase mcm x cukup jer cuti 2 hari yg aku apply tu utk settlekn semua. Esok misi kt Air Hitam. Ahad, misi kt JB mencari pakej kawen. Isnin, misi intebiu after hntr borang kbnrn nikah plus penetapan kadi. Selasa, balik KL. Oopss...dlm pd misi2 utama tu, aku kene gak cari masa nk cat bilik pengantin tu. Keluarkn semua brg2 dlm tu, cat & masokkn balik katil & meja solek. Almari x perlu lah. Sbb aku nk bg ruang bilik luas sket. Senang org nk duduk lepak2 dlm tu tgk aku besiap sok heheh. Langsir yg aku beli ari tu for sure mak blm jahit lg. Emm..pastu aku ingat nk beli lampu meja utk hiasan & bunga2 yg cantik utk letak dlm pasu. Leh carik kt Air Hitam esk.


My younger sis Lisa yg nak kawen dlm bln 10 tahun nie baru je YM td. Dia ckp Ahad tu mlm la pulak kene jumpe ngn Mizan (tunang dia). Sbbnye Mizan ade exam ape ntah. Kene la ckp ngn Iz g mlm. Da la esknye aku nk kene bangun pagi2 g PAID anto borang nikah. Belasah jelah. Ssh jgk klu ikot schedule org ni kan? Nk mintak tlg ngn org mmg mcm nie la. What do u expect? Nk gerak sndiri, xto ape lah pulak. Bleh je klu main redah je pon. Tp da last2 minute mcm ni payah la sket. Ahh..malas la nk pk byk. Anyway Ahad siang tu kire free. Blh la xtvt mengecat bilik berjalan. Tuelah hikmahnye hehe. Ape2 pn hope for the best jelah. Chaiyokk!!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat