D.I.Y


Aku kagum betol dgn bride to be yg sgt rajin men'design' kad kawen, buat bunga dip utk bunga dulang or bunga telur, design tag TQ, potong & tampal/gantung, menghias door gift utk guest & mcm2 lg la yg aku tgk diorang DIY. Sgt jeles dgn kerajinan diorang while aku leh kate setakat nie xde pn rajin buat2 benda2 tu. Nk kate aku xde mase, kt opis dok tercongok je klu xde pape. Smpi nk browsing i.e pon xto nk browse ape. Lepak rmh sewa dok bace buku, xpon tgk TV. Nape aku x serajin bride to be yg laen ek? Nk kate aku org senang, seme beli or tempah, x jgk. 1 je yg kompem aku akn buat sndiri. Gubahan hantaran ^_^ Eventho aku da beli artificial flowers kt Romantika ari tu, terasa2 nk merasa gubahan kali nie gune fresh flowers. Lg pulak da tau bleh dpt murah dgn bantuan En.Mizan. So mmg rase nk melompat2 la sbb impian mungkin dpt dijadikan kenyataan. Insyallah, amin.

Da nk dekat2 majlis nie, lagilah aku malas nk pk ttg door gifts bagai. Aku serah bulat2 kt mak ttg tue. Isilah ape2 pn dlm paper bags tu. Kerepek ker, telur ker..aku da x larat nk serabutkn otak dgn benda2 tu. Ape yg ade jelah mak ehhh. Ape yg aku titik beratkan lebih ttg baju, pelamin, make up, aksesori & fotografi. Klu ditgk dr segi perbelanjaan. Mmg leh kate aku berhabis byk kt benda2 mcm nie. Sgt puas hati dgn fotografi & pakej andaman. Ade high expectation gak kat 2 benda penting nie sbb 2 benda nie je dekat RM4k kitorang habiskan utk sebelah pihak. Hopefully capturepixs & de' vouge bridal tidak menghampakan hrpn bakal pengantin ni yekk!! :) Insyallah. Da nk last2 nih baru rase excited utk majlis belah Johor hehe :P

Belah Selangor, aku xleh nk komen byk lg. Sbbnye Insyallah next week baru nk g tgk. High expectation gak tang baju nih sbb requirement mmg dr aku & Iz. Baju baru & mmg kitorang 1st pakai. So mmg harap yg terbaik gak la utk baju.Tang mekap & pelamin lak, aku rasa sederhana jer. Belah laki, maybe x serumit belah ppn. Hope for the best jelah for everything. Yg pntng majlis berjalan dgn lancar. Makan seme cukup. Dpt mingle dgn kawan2. Dpt jumpe kawan2 yg da lame x jumpe paling seronok sekali. Asal dpt tgk muka diorang, senyum pn da cukup bg aku. Aku pasti xkn dpt bersembang byk tnya khabar masing2, so hrp semua kawan2 paham. Raja & permaisuri sehari la katekan. Mstilah ramai org yg nak bersalaman & amek gambo. Bz bangat la kate org. Seme jemputan nak jumpe ngn pengantin. Glamor oooo :D

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat