Cinema..cinema...cinema...



Smlm balik keje teros balik rmh in law. Smpi2 je tgk kete MIL xde lagi. Then ade cucu sedara, cucu Pak Lang dtg rmh nk main PS2. Dgr je ktorang balik, si Apek my BIL teros soh tgk2kn bebudak tu sbb dia nk g maen bola. MIL ade bgtau Apek tgh diet hehe. Aku nie yg patotnye diet, bkn maen lg melantak smpi kene tegur ngn hubby. Kelmarin after mkn Kuey Teow Sup kt Ani Sup Utara yg baru open dkt ngn Tesco Semenyih yg baru tue, balik rmh aku mkn nasi lg mlmnye (sesenduk nasi je tau hihi). Pastu mkn durian yg Pak Andak bagi. Plus ice cream yg dipelawa MIL. Teros2 hubby tegur 'syg mkn byk betol hari nie...' hahaha... Dh aku nie mmg selera besar. Pastu gen utk membesar bagai johan plk dh mmg sntiasa ade. Klu x control mkn, akn jd mcm aku tahun 2004-2007 dgn berat max pernah dicapai iaitu 79kg dgn ketinggian 159cm. Dasyat tak?? hehehe...

Bln Mei last year (2008) aku start diet & start downsizing until after bln Ramadhan my weight down until 62kg. Since that aku try maintain & weight bergerak dlm julat 62 - 65kg jer. Berat ideal cannot exceed 63kg). Turun & naik kat situ jer. Bile capai 65kg, aku diet. Pas dpt 62kg, aku mkn besh2 balik hahaha... Sbnrnye skrg nie da capai 65kg balik tp aku mcm xde hati nk diet pon lagi eventho hubby da bising2 kekeke. Aku ade alasan yg tersendiri that is x lame lg nk masok bln Rejab (27 Jun). Bulan Rejab = Bulan Allah. So aku nak start balik gandakan ibadat2 utk keperluan akhirat mcm last year. Tetibe rase cam excited pulak nk mulekan balik amalan2 nih. Rasenya dh terlalu lama Sunat sblm Subuh, Sunat Dhuha, Puasa Sunat & Tajahajjud ditinggalkan. Ape nk jadi la aku nie...ish ish...So pagi2 nie aku da start buka balik buku 'Kelebihan Bulan dan Hari - Serta amalan wirid & doa' yg aku cilok dr rmh Jhr dulu hehe. Nk tgk ape amalan2 tambahan yg elok dibuat sempena bln Rejab nih. Aku bace sepintas lalu, nmpk byk gak amalan2 yg khusus utk dilakukan dlm bln Rejab nih. Plan nk list down dlm word utk memudahkan rujukan. Hrpnye hari nie xlah bz sgt.

Balas2 emel ngn K.Ya dr pagi td. Citer mcm2 & dia soh tlg carikkan buku Gubahan Hantaran from Pesona Pengantin Vol. 1 & 2. So ptg nnti ajak hubby singgah Alamanda carik kt MPH dulu. Hopefully adelah. Sbb buku tu nk ganti buku kwn K.Ya yg dipinjam kunun2nye utk wedding aku hari tue. Last2 x gune pong. Rasenye ade kt rmh Jhr buku tu. Kwn K.Ya tu nak pulak sbb cousin dia nk kawen. Ape2 pn carik jelah dulu nnti bukunye. Klu x jumpe soh K.Ya tgk kt KLCC lak.

Seronoknye esk dah last day keje. Pastu aku cuti 3 hari g h/moon. Yahooo!!!! Mlm esok plan to catch a movie kt GSC or TGV. Td aku dah reserve tiket kt 4 shopping complex. Alamanda, Mines, Cheras Selatan & Cheras Leisure Mall. 3 panggung utk film 'Drag Me To Hell' directed by Spiderman director Sam Raimi & 1 film adaptasi dr anime Jepun ' Blood' lakonan pelakon Korea yg berlakon citer Sassy Girl tuh. Ntah sape namenye aku pn x ingat hehe. So esk depends on hubby nk pegi yg mane 1. If esk bejaye tgk movie same2, that will be our 1st time watching movie at cinema as husband & wife ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat