Furniture Shopping



Kkdng aku mcm x pecaye je yg aku da pegnen. Lg plk perut masih mcm dulu. Rase pn biase jer. Juz bygkn dlm perut aku nie da ade cam 'benda hidup' la. Pd aku ia masih 'dot' yg kecik jer. Still nothing. So mcm nk jage makan beriya2 tu mcm x bese pulak. Makan still belasah je mcm biase. Td lunch makan ikan sambal + sayur bayam. Amek nasi dgn agak byk huhu. Maklomla dr Isnin-Khamis kan aku puasa sunat. So kire cam misi membalas dendam lah nie hehe. Lg 1 aku x reti nk manjekan diri buat keje2 yg dianggap berat bg ppn yg pegnen. Cth cam angkat file byk2 sket org A4 paper bbrp rim. Org kate awal2 pregnancy nie lg kene jaga sbb 'benda' tu x bape kuat lg lekat. Aku tahu hakikat tu tp sgt susah nk praktikkan ape yg org larang tuh. Sllu jgk aku riso bile perot aku ade rase sengal2 sikit. Kkdng seriau je nk tgk suar dlm kot2 ade darah. Klu darah period, means aku x pegnen but if darah laen, phm2 sndiri jelah kan...Ishh..mcm2 la yg bermain kt otak aku nih. Takot je 'dot' nie x sihat or x cukup zat sbb aku mkn mcm2. Pastu kurang minum air putih pulak sbb puasa. Kusut betol aku pk psl benda2 nie lah...isk isk...

Teringat Kak B ckp ade kemungkinan aku pn same kes cam kakak sulung aku yg keguguran time pegnen anak sulung dulu. Lagi la buat aku takot bile teringat psl nih. Ape2pn aku xde daya & kuasa nk tau mcm mane perkembangan 'dot' dlm rahim aku nih. Ape yg blh aku buat cume berdoa pd Allah spy melindungi kandungan aku nih dr sbrg keburukan. Moga dia sntiasa sihat & kuat. Membesar bagai johan!! kate dlm iklan Milo tuh..kekeke...Cepatlah masa berlalu. Cepatlah 'dot' nie membesar & menjadi lebih kuat. Cepatlah aku pegi klinik utk confirmation pregnancy aku nih. Cume Dr. je yg blh check & nasihat ape yg baik utk kandungan nih. Bagi la vitamin ape yg patot etc. But aku masih kene bersabar lagi sikit hari je lg. Tggu smpi period aku mmg x dtg utk bln June nih. Lps tu baru pegi check klinik. Sabo yer cik puan....sabo....huhuhh

Aku suke sgt bile sometimes terserempak dgn hubby kt koridor2 opis. Still hubby suke 'pheewitt' bile nmpk aku cam bdk lelaki nk ngorat bdk ppn. Hakikatnye ktorg dh pn jd suami isteri hehehe. Sometimes klu nmpk dlm jarak yg agak jauh, ktorang lambai2 tangan jelah. Haha..rase 'sweet' pon ade. Hrpnye selagi ktorang still keje dekat2 nih, smpi sudah la mcm nie. Jgn mase awal2 kawen nie jer mcm tue. Pastu da lame2 buat x tau pulak bile terserempak. Ishkk..nauzubillahiminzalik.

Ape lg nk tulis ekkk...boring nie sbnrnye. Smpi nk browse ape kt internet pn da xto ape dah. Tu yg buat 2nd entry kt blog nie utk hari nie heheh. Emm..FIL report hari tu rmh kt BBST kat bah. depan rmh seberang jln tu sblm nie aku tgk cam semak samun plus ade kolam kecik, dah pun dibersih & diratakan. Kate FIL kemungkinan besar nk buat kwsn perumahan baru. So we expact to have some problem with noises & habuk yg beterbangan for quite some times lah. Time weekdays xpelah sbb xde kt rmh siang sbb keje. Time weekend jelah kene tahan terutamanya hari Sabtu. Ahad xtau la kan if diorang keje jgk. Masakkkk!!...huhuhh. So esk plan nk pegi rmh sane. Dh 2 weeks da x pegi tengok. Tu pn singgah after balik dr Nilai tgk perabot la. Hopefully jumpelah bedroom set yg berkenan di hati huhuuu...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat