Gambo Wedding Lagiii...


Aku nk citer yg Jumaat lepas aku MC..hahahaha..seronok betol rasenyer. Pas keje hari Khamis tue aku teros g Serdang ke Klinik Public. Doktor lelaki cina tu baek. Lembut je klu ckp. Lgpn aku dh ade rekod kt situ. So xyah nk daftar2 lagi. Aku ckp aku sakit kepala. Dia check blood pressure normal jer. Msti confuse gile Dr.tu..hahaha. Pastu aku selamba je mintak MC eventho memule dia nk bg ubat jer. Aku ckp la aku drive from Semenyih-Cyberjaya, agak jaoh. So penat la kan. Dia ok jer hehe. So dpt la aku lepak rmh spjg Jumaat tu tgk tv smbil makan durian kekeke. MIL dah masak siap2 utk lunch. So aku makan dgn jayanya lah. Pagi2 adik laki hubby yg sek.ptg tu da belikan nasi lemak. Skrg seminggu 2-3 kali kompem makan nasi lemak. Udah ler perot aku dh terbiasa dgn rutin. Bekpes, lunch & dinner seme dh ikot time. So berat aku pastilah naik dgn jayanya. Peliknya tadi Kak Ana Finance tegur aku makin kurus. Aikkk??? Rabun dekat ape Kak Ana nih?? Anyway sempat lg ckp mase resepsi kt Johor aku nmpk kurus betol. Hahhaha..padahal itu semua mainan perasaan org2 yg melihat jer. Ape2 pn lega sbb dah lepas. So sejak abes resepsi kt Semenyih, aku mmg x control mkn lansong. Seronok betol dpt mkn ape yg nk makan. Hasilnya skrg nielahhh....smpi hubby asek perli je perut dh berlipat2....kekeke...

Ape2 pn hari nie aku puasa sunat hari Isnin. Dah lame giler rasenye since last aku puasa sunat. Aku pn dah lupe biler. Ntah2 last year. Ish2..ape nk jd da aku nie. Anyway aku try puasa hari nie sbb nk biasekan perut. Maklomlah bulan Rejab kan dah nk smpi Rabu nie. So Insyallah hari nie & esok aku plan nk puasa. Td b4 tido time lunch hour aku rase ok jer. Now rase pening2 sket kepala nih. Dugaan puasa hari nie. En.Syed yg bukak gerai kt Terminal Cyber bagi bihun+telur goreng. Dlm pkl 10am td dia hntr. Alhamdulillah dpt lak aku tahan nafsu eventho baunya semerbak je dlm opis nih. Now pon ade lagi tuh sbb dia bagi lebih. Alahaiii...sabo jelah..huhu...

Hari nie pas keje hubby ajak g JJ Equine nk amek jam dia yg hntr utk dibaiki dr bln 2 smpila skrg nie baru siap. Dasat giler kan? Seb baek la hubby ade jam lain. Klu x mmg hangin 1 badan la kan. Huhu..teros aku teringat buah berangan kukus dekat depan food court tuh. Hrpnye blh 'pow' hubby sbb aku skrg kering giler. Lmbt pulak rasenye gaji masok bln nie hehe. Plus beli roti yg besh2 buat buka puasa b4 makan mlm pkl 8.30pm kt rmh in law. Takot tergolek pengsan lak aku lmbt berbuka hari nie. Maklom ler da lame x puasa hehehe. Suspen gak aku tggu period dtg bln nih. Klu dtg kompem la agak kuciwa sbb aku suke klu dh ade 'isi' hehe. Nk tggu ape lg kan? Umo pn bkn makin muda. Ape2 pn tu semua rezeki dr Allah. Kitorang juz blh berusaha & berdoa. Perot aku nie kkdg rase laen mcm jgk. Cam sengal2 & sebu sket la. X pernah lak rase time single dulu. Xpon mainan perasaan aku je sbb tgh mengharap la katekan. So aku try x pk sgt la. Jalani hari2 spt biase smbil x putus berdoa rezeki dr Yang Maha Esa :)

Esok plan ajak hubby ke Shah Alam sbb nk amek majalah hantrn yg member aku belikan kt kedai Karangkraf. Rabu plak dh plan ngn hubby nk ke kedai perabot kt Nilai 3. Nk survey bedroom & sofa set utk rmh kt BBST. Excited pn ade nih. Hrpnye adelah yg berkenan di hati. Anyway hujung mggu nie Ijat kazen Iz yg spttnye kawen dulu dr kitorang akn bernikah. Seb baek rmh bakal wife dia kt Sg.Ramal, Kajang je. Kire 15 minit jelah klu dr rmh in law kt Semenyih tu. Dia nikah kt masjid, lepas Asar cam aku jgk. Then esknye Ahad 28/6 baru kenduri rmh ppn. So rmh Pak Lang (ayah Ijat) mggu depannye 5/7. Wahh..kompem kene tlg byk nih. Lgpn diorang masak sndiri. Means x buat catering mcm time aku & hubby dulu. Blm ape2 aku dh rase letih hehe. Mknn kompem byk. Makin bulat la aku nmpknye...hehehe...




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat