House & Honeymoon Updates




Yeehuuu!! My leave has been approved ^_^ . Seb baek mood bos hari nie baek jer. Nmpk sehat plk dia xde nmpk cam org demam pon. X kesah la. Yg penting dia x ngamok2 buat tensen jiwa raga aku nih hehe. En.Suami nyer cuti xto bos dia da approve ke blm. Msti kuar g site ni sbb xde plk call aku. Sllunye pagi2 time2 camtu dah call tnya da bekpes ke blm. Citer psl mkn nih, rmh in law mkn mmg ade time & rutin. Bekpes, lunch, tea break & dinner. So bile da masok family in law, nak xnk aku kene makan on time gak la. Bile da biase, perot yg sllunya jarang diisi nih mulelah mintak diisi bile time dah smpi. Cam skrg nih bekpes cam da jd wajib. Lunch bleh control lg skip. Mlm kompem kene ddk makan kt meja ngn semua. Aku dpt bygkn klu sebulan dua lg mcm nie, tembun balik la aku jwbnye mcm dulu. Seb baek Insyallah by early July da pindah rumah kt BBST. So dptla aku control balik pemakanan aku. Di tambah lg musim cuti sek.nie kenduri kawen sgtla byknye. Every weekend pon ade kenduri. Kat Kg.Sentosa rmh in law nih last Ahad ktorang g. Hubby ckp mggu nie pn ade lagi. Tp ntah knp aku yg selama ni blh kate anti kenduri kawen, after kawen nie sgt suke nk pegi memeriahkn majlis pengantin. Plus bg aku lauk pauk pengantin sgt menyelerakan. Cam gian pon ade nk mkn nasi kenduri hehe...

Sabtu nie hubby ajak g tukar cermin kete JHT yg dah 2 years+ retak menanti belah tu. Seb baek la double coated. Klu single, mmg x berani la nk pospone lame2 smpi makan bertahun. Ape2 pn aku dah cover ngn insurance last year. So juz pegi panel workshop Am Assurance jelah utk tuka. Hubby soh call w/shop tu kt Kajang tu tp aku cam malas la plk. Aku mintak tlg hubby callkn smlm ptg, pagi ni g keje dia soh aku pulak. Cesss...aku bab calling2 nie dh ler malas tahap cipan. Hillview Inn CH yg aku emel smlm tnya room rates pn xde reply lg nih. Hampeh betol. Klu xde reply gak esok kene call gak la nmpknye. Malas betol. Anyway smlm after balik keje sembang ngn MIL sat. Smpi2 rmh je tgk dia tgh menyapu laman. FIL tgh ddk kat kerusi rehat2. Aiyohh..my MIL orgnya adalah sgt2 rajin spt anak sulung dia jgk (hubby aku laa. hehe.). Like mother like son. Sgt untung dpt suami yg rajin membantu kerja2 rmh. X dpt byk, sikit pn jadilah kan. Dlm kes aku, hubby mmg rajin byk dr aku hehe. Pantang nmpk kotor, msti dia pegi settlekan. Mcm Ahad lepas mase tgk rmh kt BBST. Dia nmpk sawang tinggi2 kt siling yg x sampai nk buang dgn penyapu teros termenung panjang memandang ke atas. Aku yg sedia maklum dgn ke'pantangan' dia, teros ckp 'nnti kite beli tangga tinggi yer bang..sabo yerrr' hehehe.

Aku dpt bygkn betapa akan flat nyer aku time nk pindah masok rmh BBST tu nnti. Kompem kene kerah tenaga dgn hubby. Mau aku MC klu esknye kene g keje hehe. Aku pn mmg excited la sbb rmh tu kire rmh kitorang sndiri la. Ohh..berbalik kpd kes MIL td, smlm after balik keje, sembang jap ngn MIL yg tgh sapu sampah kt laman rmh tue. Then dia citer arr yg rmh kt BBST tu dah lame beli & mcm under gov. scheme la. Time tue regenya RM170k+ jer 20' x 70'. Skrg MIL ckp Fasa 2 yg tgh buat tu dgn keluasan yg kurang dr tu dh capai RM200k+. Maklomler gov.serv.yg keje area Pjaya & Cjaya dh byk cr rmh kat area BBST la sbb jarak yg x bape nk jaoh+xde tol. Thats y bile demand naik, supply naik = harga naik. MIL ckp bulan2 byr rmh tu RM92 jek potong gaji. Murah gilosssss. Tekejot gak aku dgr hehe. Dia kate half from total price rmh dah settled rasenye. Then dia ckp kitorang ddkla jaga rmh tue. Dia & FIL pn ade lg a few rmh sewa laen. Baeknya MIL gue nih. Sbg balasannye kenelah jaga anak kesayangan dia tuh baek2. Sllu jenguk diorang on weekend if xde ape2. Aku syg family in law mcm aku syg family aku sndiri :) Adik2 ipar yg kesemuanya lelaki tu pn comel2 je semenyer. Yg bongsu skali malu2 lg ngn aku. Yg No.3 tue yg rajin tegur2 aku. Aku pn rajin ler menegur dia klu jumpe tuh. I'm so happy with my married life. Alhamdulillah ^_^

Mlm td aku flat lagi hehe. After Solat Isya', pkl 10.00pm aku da terbongkang atas katil after baca buku ' Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah SAW'. En.Suami x tido sekali sbb nk basoh baju katenye. Memule ade niat nk teman dia gak. Tp saat2 akhir tepakse dibatalkn sbb mata mcm da xleh nk bukak hehe. Smpikn En.Suami masok tido & baring kt sebelah pon aku x sedar. Terbangun pkl 12.50am, tgk2 hubby da tergolek kt sebelah. Ajaib betol. Bile mase dia masok tido sebelah aku nih?? Utk pengetahuan semua, byk kebiasaan yg dh berubah dlm diri aku sejak life single bertukar double. Mase single aku sgt2 la peka dgn alam sekitar bile tido. Mudah terjaga klu ade bunyi bunyian. Jarang sgt tido mati. Tp sejak kawen aku sllu tido mati. Mcm tersangat lah letih rase fizikal nih. Pdhal bkn buat keje byk sgt pon. Aku hrp mase h/moon nnti aku dpt re-charge balik tenaga yg hilang & dpt kembali menjadi diri aku yg cergas & tangkas hehe. Dpt balik rutin bangun awal pagi after Solat Subuh eventho time cuti x keje. Dpt jd rajin mengalahkan En.Suami yg skrg nie jaoh mendahului tahap kerajinannya. Paling lambat pn aku kene jd diri yg normal mase kt rmh BBST sok. Rutin pn pasti berubah dr yg skrg. Tambahan rutin pagi2 kene buat air utk hubby. Balik keje kene masak utk makan malam. Baju dh boleh cuci sndiri gune washing machine normal. Rmh dah kene maintain sllu kebersihannya. X blh nk tggu weekend je baru nk berkemas. Tuelah atr pkr2 yg dpt aku pk akn berubah after pindah rmh nnti. Senang kate lebih berdikari laa...

Paling seronok sekali bab menghias rumah. Nk beli pasu2 & gambar2 dinding. Ape2 pn xnk la jd terlalu byk smpi semak mata memandang. Seb baek rmh tu luas. So ade byk ruang utk di perhebat dgn perhiasan tanpa meng'crowded'kan satu2 ruang saje. Tak sabonyer nk beli perabot kt Nilai akhir bln nti....Tak sabo nk melengkapkn rumah impian kami ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat