Malas Tahap Gaban II


Muvie yg aku tggu2 tahun 2009 Transformers dah pon start tayang kt cinema2 all over Malaysia. Tp knp aku masoh blm booked tiket nihh?? Pdhal b4 this beriya2 ingatkn hubby nk g tgk muvie nie sesame. Now aku rase sgt2 malas eventho hnya utk masok ke laman web gsc or tgv for ticket booking. Dasat sungguh tahap kemalasan aku kali nie kann? Anyway td aku dah inform mak kt Johor yg aku da pegnen. Eventho hati nie mcm masih sekali sekala menidakkn hakikat nie (sbb blm pegi klinik), aku tetap kene berikan khabar berita gmbira nie jgk kan? Rase x proper la plk org laen yg xde pertalian keluarga ngn aku pn da tau aku pegnen, mak kt kg.xto ape2 plk. Cam kejam la pulak kan? Lgpn hubby da bg green lite utk war2kn berita nie pd family masing2. So klu aku masih x bgtau mak hari nie, kompem hubby bising nnti hehe. Aku nie tetibe rase malas nk buat segala2nya. Smpi nk call mak pn malas, da tahap kritikal nie kan?? Nk salahkn pembawaan bdk rase mcm terlalu awal sgt la pulakk..kompem hubby ckp x logik..hahaha...

Kak Ana Finance td dh call tnya ttg aku pegnen & congratulate aku lah. Aku rase cam pelik bile org ckp tahniah. Sbb dlm fikiran pulak pk mcm2 blh terjadi. Lagi2lah di awal2 pregnancy nih. Anything can happen rite? Tgkla fikiran aku nihh...fikir bukan2 je kann?? Bile fikir2 ttg kehamilan nih, aku terfikir betapa kebergantungan manusia kpd Tuhan Yang Maha Penyayang dpt dilihat. Siapa kite utk menentukan samada kite akn pregnant atau tak? Siapa kite utk memastikan bayi dlm kandungan ni akn selamat dilahirkan? Kite bkn ada kuasa apa2 pun betol tak? Kite xde kuasa menentukan apa yg akan berlaku. Apa yg mampu kite buat cume berusaha yg terbaik & berdoa kepada-Nya. Sampai setakat itu saja kemampuan kite. So aku mmg pasrah sgt dgn keadaan diri aku skrg. Aku try jaga diri sebaik mungkin & dlm masa yg sama sntiasa berdoa moga Allah sentiasa menjaga aku. Jagalah Allah, Allah Menjagamu :)


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat