Medical Insurance


This is my last day working b4 going to honeymoon with my beloved hubby next Monday 15/6 to 17/6/2009. Emm..actually xdelah excited sgt nk g h/moon nih. Maybe sbb da postpone agak lame after majlis bertandang kt Semenyih on 31/5. Ntah nape after kawen aku xdelah beriya2 nk g h/moon. Sbb pd aku dh dpt same2 ngn hubby hari2 pn dh mcm h/moon hehe. Tp hubby insist nk pegi jgk sbb once in a lifetime in our marriage for us to celebrate h/moon. Of course lepas2 ni akn ade lg h/moon but it is not bcoz we are newly wed couple. Dh jd h/moon sbb celebrate 1st anniversary or yearly vacation. Jd sbg wife yg patuh pd kehendak suami, maka dgn rela hati aku pn setuju jgk la pegi Cameron. Kbtln aku pn x pernah jejak kaki lg ke sane. So lps2 nie blh da la aku menyampok bile org sembang2 ttg CH kekeke.

Sampai sudah Hillview Inn x bls pn emel requsition aku ttg availability room at their place tuhh. Siot betol la. Ini nak meniaga ke tidak? Klu pn dah fully booked, inform jelah kann. Sabo..sabo...hari Jumaat nihh. Yelah, aku sabo ler nie. Thats y aku baru je fax letter to make reservation & hopefully by today they will reply. Klu xde reply gak, ktorng redah jelah g mane2 chalet or inn kat sane. Insyallah everything will be juz fine :) Optimis..optimis....hehe...

Kisah ttg carik majalah Koleksi Hntrn Vol.1 & 2 kt Alamanda smlm. X jmpe pn mags yg dipinjam tp ade mags yg terbaru pulak. Aku x beli sbb takot Pn.Ruzila tu dh beli & still nk yg dipinjam. So aku bgtau K.Ya if blh delay masa utk aku contact sorang member yg keje kt Karangkraf, blh la aku usahakan mntk tlg dr kwn tue. Then K.Ya agreed & aku ade masa untill next weekend. Pagi2 td aku da call kwn tu & emel requirement aku. So skrg tggu update dr kwn tu jelah ade ke xde 2 mags yg aku nak tue. If ade, means aku kene pegi Shah Alam amek la. Klu xde, depends on K.Ya la nk buat mcm mane. Aku tlg takat yg termampu jekk.

So smlm kt Alamanda aku & hubby mkn kt Noodle Station. Asek mkn nasik jer mlm2. Kenelah tukar selera sekali sekala kannn. Pas mkn & solat, pegi Big Apple Donuts & aku beli 2 boxs of 6 pcs. 1 box for family Semenyih & 1 box for my opismate at PMD. Dh lame rasenye x belanja diorang makan2. Eventho duit pn xdelah byk sgt, still can afford la. Lgpn hubby kan ade. Leh la goda2 dia if xde duit nk buat belanje kt CH nnti hehehe. Pagi td isi minyak kete JHT melayang lg RM50. Hutang kt Anje adik aku RM100. Means aku ade RM250 jer left for h/moon at CH tuh. Mcm x cukup jer duit tuhh..wahahaha....Dh ler da janji ngn hubby to sponsor petrol. Nk beli cenderamata lg kt bdk2 opis. K.Ya kirim stobeli sekotak. Opismate & mak yg kirim teh bermacam perisa lg. Hahaha..masak siot aku...huhu...Hubby da janji nk sponsor penginapan. Makan patutnye aku yg kene tanggung...sori la hubby x berapa dpt nk memenuhi janji...kui kui...

Ape2 pn ptg nie after keje memule nk g Serdang dulu beli buah2 kt Psr Mlm. Terbang lg duit aku. Dh la aku nie pantang dgn buah. Aku aim nk beli buah laici & pelam. Dh mcm org pegnen da aku nie asek teringin nk makan jerr. Hubby siap tnya lg knp asek teringin nk mkn mcm2. Aku ckp sbb ade org yg sudi melayan permintaan aku. Sape lg klu bkn en.suami ^_^ Senyum je dia dgr jwpn aku yg tulus ikhlas nih huhu..Ohh, td lunch hour aku tido kt surau. 1st time aku terlajak bangun. Tu pn seb baek Kak Ana Finance bukak pintu surau. Teros2 dia tegur ' overtime ker?' hehe. Tgk2 jam henpon pukul 2.09pm. Sah2 da lambat kan? Seb baek da solat zohor dulu. So teros pakai tudung & cau cin cau. Rase cam mamai2 lg pn ade nih huhu. Buat nescafe kaw punye & hopefully dpt la kembali ke alam nyata fully hua hua...

Ptg nie ade janji dgn ejen insurans Prudential promote by kembar hubby kt opis En.Azrun. Tetibe rase cam malas pn ade nk masok. En.Shahrel hari Jumaat dh la lambat giler masok opis. Klu dia ade, ingat nk pas je kt dia hehe. Tp insurans nie penting sbnrnye. Utk cover medical & aku lupe yg ianya jg menjd sebahagian dr saving. Skrg nie kan org muda2 senang dpt penyakit yg kronik. If let say tetibe kite di diagnose having masalah batu dlm hempedu, penyakit yg popular aku dgr kebelakangan nie yg memerlukan pembedahan dibuat secepat mungkin, mane kite nk cekau duit let say RM10k???? Kt sinilah bergunenya insurans yg kite beli tuhh. Bak kate A.Azrun, pejam mata jelah byr duit insurans nih. Actually hubby aku da masok akhir tahun lepas pn atas nasehat kembar dia ni gak. A.Azrun nie dh alami sndiri situasi tibe2 di diagnose ade masalah jantung & nk kene operate immediately. Syukur mase tu dia baru bbrp bln masok insurans nie. So dptlah bantu byk & same as his wife yg tibe2 diagnose kate ade penyakit yg aku kate popular lately td. Insurans Prudential tuelah penyelamat nyawa mereka.

Citer psl insurans nie aku tau org Melayu terutamanya mmg pandang sebelah mata ttg kepentingan benda nih. Hakikatnya ianya sgt penting utk kite. So tepuk dada tnya selera. Ok, aku nk sign borang ptg nie jugak. Anggap ianya sbg tabungan & perlindungan in future. Sekurang2nye kite xdelah menyusahkn org laen bile susah nnti. Yupp!! klu kite xde duit, kompem nk kene mntk tlg ngn org. Lebih baek sediakan payung sblm hujan. Insyallah, susah2 ini akn berbaloi bile tiba masanya. Jom masok insurans!! :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat