More Updates



Td aku da apply cuti for honeymoon at Cameron Highland from 15-17 June nih. Pastu tgk2 tempat penginapan yg affordable yet comfortable for us. Eyeing for Hillview Inn yg agak menepati requirement ktorang. Dh emel for enquiry on room availability & rates. Hopefuly by 2moro da ade reply. If xde, kenelah call jgk kot. Nk gune phone opis xleh la plk sbb luar kwsn Sel/KL hehe. Opismate ckp if bkn time cuti sek.xde masalah utk cari penginapan kt CH tu. Melambak2 katenye. Aku pn rase blh je redah tp En.Suami yg soh survey dulu. So sbg isteri yg taat, kenelah survey gak kan. Lgpn klu blh xnk kelam kelibut xto arah yg nk dituju bile kt sane. This is my 1st time pegi sane. Iz da pernah pegi mase zmn sek.dulu katenya. Pegi h/moon ke CH nie dpt high recommendation from opismate yg dh pegi. Diorang kate cuaca yg sejuk & nyaman mmg sgt sesuai utk ber'romantika' & ber'lovey dovey' hehe. Plus menepati requirement aku & Iz yg mahukn tempat yg tak terlalu jaoh utk drive (kami same2 anti public transport hihi). Klu g tempat jaoh2 takot penat dlm perjalanan je yg lebih. Sdgkn tujuan h/moon tu nk berehat2. Klu balik rumah, pegi opis, emosi & fizikal masih penat, xlah mencapai tujuan pegi h/moon betol takk?? Lebih kurang begitulah pandangan aku & Iz dlm hal memilih destinasi h/moon buat julung2 kalinya ini.

Anyway cuti blm approve sbb Bos gue MC hari ni. So tggu esk jelah. Iz pn da submit cuti dia td. Jelesnya sbb cuti Iz ade lg 15 hari. Cuti gue tinggal 8 hari jek lepas ni. Kena pandai2 plan cuti lps nie sbb ade 2 event besar after this. Hari Raya Puasa & Wedding My Lil Sis - Lisa bln 10 nnti. Dh tak lame gak dah tue. Aku plan nk belanje siblings aku sempena diorang tlg2 aku mase aku kawen hari tu. Maybe weekend nie leh arrange sbb rasenye ktorang xde plan ape2 lg. Tgk ape kate En.Suami nnti. Plan to go to Rest.Cheng Ho milik Amy Search kt Wangsa Maju, Seksyen 4 belakang Kafu tuh. Tgk tempat tu cam sesuai utk makan ramai2. If dpt green lite from En.Suami, bleh la inform K.Ya & A.Edy to confirm date & time. Insyallah juz wait n see.

Sedih dah hati bile teringat ttg En.Suami yg akn ke Team Building at Cherating 18-20 June nih right after our h/moon at CH. 2 mlm tido tanpa suami yg sllu menjd bantal pelok bile kesejukan akibat aircond melanda. Ahh...malas lah nk ingat2. Hidup msti mau terus. Jd isteri kene sentiasa tabah. Ade wife yg kene tggu berbulan2 after married utk bersama semule dgn en.suami yg berlayar jaoh mencari rezeki. Inikn plk aku yg hnya 2 mlm berpisah dh nk sedih tahap cimpanzi. Cehh...ntah pape je aku ni kann? Manje je lebeyyy..huhuu...

Aku rase perot aku alah makan Nasi Lemak lah. Hari tu kan aku ade tulis ttg saket perot yg sengal after mkn N.Lemak opismate bwk. Then Sabtu pagi bekpes N.Lemak beli & sekali lagi ptgnye perot aku sengal giler. Rase sgt x sehat smpi en.suami tlg sapu minyak angin. Mlm tu pas sapu minyak barulah lega. Tq en.suami sbb tlg urut2kn sekali kepala yg penin2 lalat. Manje sungguh wife dia nih heheh. Kesimpulannye, aku tobat xnk makan N.Lemak dah. Aku pn xto sejak bile aku jd alah nihh..sejak kawen lah rasenye...hishhh..mcm2 laaa....

Ye yeyy dah nk pkl 5.30pm. Sat g blh balik same2 ngn en.suami tercinta. Rindu pulak kat dia nihh...Eventho kt rmh sllu jmpe, masih lg x puas laa...Aku pn xto nape. Still lg rindu bile kt opis & msti nk dgr suara dia eventho opis masing2 sekangkang kera jek. Comelnya en.suami sy nihh..Sllu geram & picit2 pipi dia & msti dia tergelak jer bile aku buat dia mcm tue. Sllu dgn tibe2 kt dlm bilik nk pelok dia. X kesah la badan dia berpeluh sbb pas buat kerja2 rmh. pon Sllu dia warning ckp bdn dia kotor etc tp tetap aku akn pelok jgk kuat2 smpi ter'aduhh' jgk dibuatnye en.suami tuh hehe. Bile2 mase pn hari2 sllu tetibe ckp 'Syg Abg bangat'. Dia pn balas ' Syg ayg jgk'. Aku suke buat or ckp benda2 yg surprise bg dia eventho x kena masa smpi dia tergelak gelak pk betapa peliknye bini dia sorang nih. Kkdng aku jd malu dgn dia tibe2 smpi merah 1 muke & sometimes jd sgt x malu smpi en.suami ejek ckp 'wife org x malu...eee...'. hahahaa...

Kpd kamu2 yg blm berkahwin, sungguh2 lah anda berusaha menuju ke alam perkahwinan krn ianya sememangnya alam yg sgt sweet. Of course akn ade masam, masin & pahit tp ianya tidak dpt menandingi kemanisan yg selalu anda rasai. Berbaloi utk kite berhabis wang ringgit & berlapar perot utk membuat kenduri memwar2kn perkahwinan kite pd org ramai hanya utk menerima pelukan hangat seorg suami yg ikhlas menerima diri kite baik & buruk sbg teman di sisinya hingga ke akhir nyawa, Insyallah. Sgt berbaloi sgl kepahitan yg dilalui apb pts tunang dgn lelaki itu dan dihadiahkan dgn en.suami yg ditakdirkn utk diri kite. Terima kasih Ya Allah krn memberikan takdir jodoh dgn suami ini. Terima kasih krn memberi pengajaran yg sgt bermakna krn tanpa pengajaran pahit itu, diri ini xkan dpt berubah menjd spt hari ini. Alhamdulillah.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat