My Hubby


Mlm td hubby telah membasoh baju kami lagi. Aku ckp xyah la sbb baru mlm sblmnye dia dah basoh. Dia ckp bakul da penoh. Aku bkn ape, takot dia penat jer sbb 2 mlm berturut2 basoh. Tp klu da mmg jenis pantang tgk ade keje tertangguh, aku ckp byk pn x gune la kann. Aku pulak disuruhnye tgk tv jer. Aiyooo..rase sgt x sedap hati bile hubby dlm bilik air dok berus baju keje kt bah.kolar yg berdaki, aku goyang kaki tgk tv. Tp bile aku jenguk dia dlm bilik air dia marah pulak soh tgk tv. Ishh..susah betol la ini mcm. Pas abes dia cuci dlm bilik air, masok dlm washing machine yg antik tu plk. Bab nie aku mmg surrender la kan sbb kene gune playar bagai hehe. So dlm pd dia basoh tu sekejap2 dia lepak ngn aku tgk tv. Pastu kejap2 tgk baju dia tuh. Alahai...inilah suami sy yg sgt rajin membuat kerja rumah. Dan mlm td perjanjian sdh pn dibuat ttg basoh baju after moving to rmh BBST next month. Dia ckp bab memberus kotoran daki & peluh kt baju keje tu biar dia yg settlekan. After siap, tugas aku masok dlm washing machine basoh cam bese, sidai, angkat & lipat. Sbb klu ikotkn aku, bab memberus tue xde pn dlm kamus cara2 membasuh baju hehe. So rase lega lah sbb perjanjian da di sepakati :P

Bab memasak & basuh pinggan mmg fully tugas aku. Bab mengemas rmh & baju yg diberus jelah yg menjadi tugas bersama suami isteri. Lagi 1 aku dh plan nk beli pokok2 bunga nk tanam kt laman depan rumah. Aku rase cam besh gak gardening nih. Dulu xde peluang nk buat. So dh ade rmh sndiri nie, blh la try jadikan hobi baru. Kt laman blkng dapur agak terhad sket tanah. Tp aku nk gak tanam cam pokok kari ker, serai ker..yg berkaitan dgn memasak. Rase cam excited pn ade bile citer psl gardening nih. Hrpnye semangat yg tgh kobar2 ni x padam bile da pindah sok hehehe. Smlm dlm kete mase balik keje ngn hubby sempat tnya dia ttg selera dia utk makan. Maklomler ktorang kenal rapat x lame. Lbh kurang 6 bln je pastu teros nikah hehe. So miss sket la benda2 nih kann. So dia ckp at least kene ada 2 lauk utama. Sayur xde pn xpe. Ish ishh..mcm tue la pulak. Aku plk msti kene ade sayur hehe. Pastu 2 lauk utama tu, 1 drpnye kenelah berkuah. Means samada masak lemak kuning, asam pedas or kari etc. Dr pemerhatian aku, hubby suke makan ulam2. So kire ganti kpd masakan sayur la tue kirenya kann. Dh lame rasenye aku x memasak. Takot da tumpul lak bakat yg sedia ade hehehe. Ape2 pn aku ckp siap2 ngn hubby soh komen if ade yg kurang or lebih. Bleh la aku perbaiki lg skill yg ade.

Hubby sy nie sbnrnye blh jg memasak. Yelah..dulu kan mase student ddk bujang. Utk save cost, sometimes dia masak gak. Pastu kkdg klu mak & ayah xde kt rmh, malas nk kuar tapau, dia masak jgkla ape yg ade. Dia kate suke buat resipi sndiri hehe. Hubby janji sekali sekala dia akn masak utk aku pulak. Yesss lahhh..x sabo nk rase air tangan en.suami ^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat