Wedding Update & Etc.


Memule sowi sesangat sbb x sempat nk update blog mase kt rmh Jhr. Ade gak mase tp sgt penat & malas. Fikiran pn serabot sbb pk mcm2 ttg persiapan. Ape2 pn hati tetap maintain tenang, xde gabra or nervous lansong. Maybe sbb mmg sgt mengimpikan diri mnjadi seorg isteri yg sah kpd seorang lelaki yg bergelar suami. Tidaklah smpi dikatakan tak sabar. Tp lebih kpd 1 perasaan bersyukur yg tak terhingga dgn takdir ini. Takdir yg mengatakan aku akn bernikah dgn Mohd Izhar yg dikenali hati budinya selama bbrp bln saje sblm dinikahkan. Sgt pelik bile pk2 semule. Tp bile org kate ttg 'jodoh', semuanya pasti dpt terima dgn hati yg terbuka. Syukur pd Allah krn mengizinkan majlis pernikahan, persandingan & bertandang berjalan dgn lancar. Nk kate sempurna, mane mungkin. Tp aku tetap bersyukur krn pokok utama iaitu lafaz nikah dpt dilaksanakan oleh En.Suami dgn penuh confident & lancar sekali. Sgt suke mendengar lafaz itu krn bunyinya amat yakin dgn apa yg hendak dilafazkannya. Terima kasih En.Suami krn sudi terima diri yg byk kekurangan ni.

Majlis bersanding kt Jhr mendapat byk pujian terutamanya ttg pelamin & baju. Mekap, ade yg kate ok, ade yg kate tebal sgt. Utk majlis bertandang, mekap dikatakan lebih natural. Baju & pelamin sekali lg mendapat pujian. Mak pn suke mekap yg kt Semenyih. Overall, semuanya mendapat pujian lah. Tp dr sudut pandangan aku sndiri, aku tak berapa puas hati dgn baju nikah, pemakaian tudung aku sndiri yg tak kemas (marah diri sndiri jelahhh) & baju bertandang sbb besar. Baju kt Jhr lebih fit eventho ukuran bdn aku x diambil & ianya kebetulan baju baru. But baju yg mmg amek ukuran badan aku & ditempah khas jd tak fit pulak. So, mstilah x puas hati kan? Tp yg melihat, semuanya puji jer. Aku je yg rase x puas hati. X payah amek kire x puas hati aku lah yer. Yg pntng org yg melihat hehe...

Plus aku x puas hati dgn teknik senyuman aku. Entah nape bile tgk gmbr dlm kamera photog, nmpk senyuman x natural lansong. Aku rase aku da senyum mcm biase dah. Still dlm gmbr aku tgk x lawo lansong. Ape2 pn benda dah lepas, tgk jelah nnti album da siap jd mcm mane. Payment tinggal photog Capturepix kt Jhr jer lagi half. Duit dh ade, tinggal nk bg time dah nk print out jer. Hopefully by end of June dh siap la ek. Ape2 pn aku xde la excited sgt nk cepat2 dpt album. Juz hrp photog belah Jhr & Slgor dpt edit dgn baek. Jgn sbb nk cepat, hasilnya kurang elok pulak. Gambar2 ni sbg kenangan di kemudian hari. Anak2 da besar sok kompem nk tgk punye mak ayah diorang nyer wedding day mcm mane kan? So xdelah malu nk bwk kuar album yg dh ditouch up. Moga hasilnya berbaloi dgn ongkos yg dikeluarkan, Insyallah.

Td amek gmbr PMD yg baru utk website sbb Shuba da resign & diganti dgn Mages. A few pic were snaps by Mr.Wee yg jd bidan terjun sbb kebetulan dtg dept.nk jmpe ngn Matin to diskas a few things. Blh tahan jugak dia amek gambo hehe. Ape2 pn aku upload la gmbr yg bejaya dipilih menghiasi website opis nnti. Klik utk perbesar spt biase yer. Kaki aku klu tgk betol2 masih berinai lagi...kekeke...

Adoiii...sakit giler perot aku nie after tido sat kt surau time rehat td. Bangun2 tido je da rase sakit. Hampir 1 jam dh menahan sakit nih. Da lame x rase saket perot camnie. Sllu sakit pn sbb period pain jelah. Jarang sungguh aku kene sakit perot nih. Bile da kawen nih, mule la pk mcm2 bile sakit perot. Korang pk tak ape yg aku pk? Tp xkan la kannn..awal sgt lagi...2 weeks pn x smpi lagi nihh..hehe. Ape2 pn aku da sms En.Suami ttg sakit perot nih. Dia agak bz hari nie. Asek pegi site je xde kt opis. Soh aku letak tiger balm sbb minyak angin xde la pulak. Malas aku nk letak. Kompem xde effect sbb tiger balm utk pening2 bule lah. Bile bace nnti g klinik, teros2 aku ckp sat lg baek la...kekeke. Malangnya da hampir 1 jam aku menahan sengal kt perot nih. X surut2 lak lg saketnye. Nk wat camne? Tahankn jelah. Gagah2 lg jalan sane sini dgn hrpn sakit akn beransur hilang. Hrpnye nie sakit perot biase jelah yer. Maybe sbb pagi td aku tibai nasi lemak sambal kerang byk sgt kott. Org laen mkn jgk tp elok jerr. Ahhh..malas la pk bukan2...wahai perot, relax la sikit yerrr....

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat