Yes I am ^_^


Smlm pas keje teros ke Shah Alam. Memule singgah Giant nk carik 2 more pregnancy test kit yg berlainan jenama. Nie idea hubby ler nih. Nk g klinik rase cam awal sgt. So nk sure punye psl ttg pregnancy aku nih, dia suggest la buat lg testnya. Aku ikot jelah. Lgpn dia yg beriya2 sgt nk kepastian plus nk bayar the expenses hehe. Then smpi sane xde Watson juz Guardian. Mahal la test kit tu kt sane. Paling murah RM9.80. Kat Watson aku beli RM5.90 paling murah. So x jd la beli & proceed cari tempat makan utk aku buka puasa. Dgn mudah jumpe Gerai Nasi Ayam Pak Mal yg femes kt Seksyen 11. Di sbbkn masih awal lg, hubby ajak cari test kit dulu & we went to Plaza Shah Alam. Seb baek ade Watson kt dlm tu & sempat lg b4 kuar beli air kotak soya bean & roti pizza in case x sempat utk buka puasa proper kt gerai. Alhamdulillah order cepat smpi, x lame lepas azan Maghrib berkumandang, aku pn berbuka dgn air sirap bandung. Yg lawaknye hubby ckp ngn waiter 'bagi limau suam' & waiter dengar 'barli limau suam' & itulah air yg hubby dpt. So ktorang try la rase & sedap jugakkk hehhe. Hubby kate dia pn xto mmg ade air tu. Ntah2 dia org 1st order. Tp waiter tu kompiden je amek order x rase pelik pn hehe. Entah laa..tp air tu rasanya not bad. Kitorang sama2 order Nasi Ayam yg femes tu & puas hati sbb sambal diorang masih sedap since last aku makan on 2007. For hubby that is his 1st time makan la & dia komen not bad but lg sedap N.Ayam Semenyih yg femes gak la klu kt Semenyih. Dh dekat sebulan aku ddk Semenyih, x penah lak ajak aku mkn N.Ayam Semenyih tu cisss.. Then hubby ckp nnti ingtkn dia bebile & dia bwk la aku g mkn hehe.

Pas makan barulah menuju ke destinasi utama sbb ktorang ke Shah Alam. Looking for Seksyen 11, Aprt.Komuter Raya. Alhamdulillah hubby sgt cekap mencari eventho x pernah smpi. So sekejap je ktorang da smpi. Hanie & hubby terkojot gak ktorang cepat smpi. Sbb sllunye kate dia klu kawan2 nk dtg rmh diorang msti sesat. Ntah laa...langkah kanan gaknye ktorang nie. Semua turn yg diambil turn out to be right. Syukur Allah permudah perjalanan ktorang. So after sembang2, minum2 & mkn2 kuih+buah, ktorang mintak diri dlm pkl 9.00pm sbb ade 1 lg destinasi yg nk dituju. Rmh kakak aku kt Villa Cheras. Klu x silap aku this is our 3rd time ke Shah Alam 2gether & aku puji la hubby dah byk hafal jalan. So kali nie xde sesat mcm yg sblm2 nie. Kompiden je hubby drive hehe. Ni yg aku tabik dgn org lelaki. Sgt mudah menghafal jalan. Cam aku nie kompem kene berkali2 lagi baru ingat. Itu pn klu terpaksa ingat hehehe...Smpi rmh Cheras, aku tinggal majalah depan pintu jer & inform K.Ya. Dh letih sgt so malas nk naek. Tgk A.Edy ade dtg naek motor sorang2 buat ape ntah. Nmpk dr sliding door yg terbukak jer hehe.

So mlm & pagi td buat lg pregnancy test tu & dua2 pon +ve. So leh kate confirm dh la aku pregnant. Hubby nmpk sgt hepi & asek nk pegang perot aku jer. Aku ckp la baru 'titik' jelah baby tue tp dia ckp dia x kesah. Klu xde 'titik' tu xkn ade baby jgk. Whatever la hubby heheh. Barulah dia nk amek serius bile aku ckp cam pening or tekak rase loya sket. Klu x dia ingat aku asek ngada2 je buat2 sbb da tau pegnen b4 2nd & 3rd test dibuat. Dia ckp dah aku asek main2 je ckp pastu gelak2..then dia nk pecaye mcm mane? hehe..So skrng dia x kesah da aku main2 ke hape, seme dia amek serius. Aku pn xnk dah la maen2 sbb mmg rase pening & loya tu wujud or betul2 kejadian dah huhu. So pagi nie aku bangun dgn rase sakit2 1 badan. Letih betol rasenye. Yelah, 2 hari keje after opis hour ade je yg nk dibuat. So hari nie most likely cancel plan nk cari perabot utk rmh kt BBST & pospone esok or lusa. Tgk dulu keadaan aku mcm mane..cewahhh...kunun2 la kann..ngengade sbb da tau pegnen hahaha...Ape2 pn aku try to fight rase badan yg sgt x sedap nih. Sempat capai minyak cap kapak in case pening semakin menjadi2. If terok sgt aku lepak kt surau jerr...sorilah boss...heheh...

Today aku bwk all 3 test kit utk ditunjuk pd Kak B. Hubby la yg suruh sape lagi..hehe..Dia kate kite soh Dr.Ruby sahkan utk kite. Mentang2 la K.B sllu panggi hubby Dr.Iz sbb sllu betolkn pc K.B if ade probs. Kali nie saje nk gelar K.B Dr.pegnen pulakk hahaha...Anyway hari nie 1 Rejab & klu boleh mmg aku nak habiskn puasa hari nie dgn jayanya. Esok 2nd Rejab kbtln 1st Khamis yg sgt bagus utk buat amal ibadat & puasa bg aku yg sgt senang sekali lah. Nk buat solat sunat tu agak susah sikit la skrg. Lebih2 lg dgn perubahan2 yg sdg berlaku dlm badan aku skrg ni. Badan rase berat, kepala rase berat...malas pn senang menjelma. So puasa jelah yg paling mampu kan? Hrpnye Allah bg kekuatan utk aku teruskn puasa2 sunat spjg bln Rejab nih. Aku plan puasa on weekdays jer=hari bekerja. Tu pn Jumaat maybe skip lahh. 4 days out of 7 days ok dah kannn? Niat tu sntiasa ade. Kemampuan tu yg blm tahu lagi. Mohon Allah permudah jelah semuanya. Amin. *menaip di blog pn sbnrnye rase sgt malas plus mata berpinau2 pndang skrin pc :(

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat