Yummy Roasted Chicken


Entah nape smlm balik keje hubby x byk ckp. Memule dlm kete tu dia ckp gak. Ktorang diskas ttg washing machine yg akn dibeli nnti mmg akn ade masalah. WM tu terpaksa letak kt luar rmh. Memule riso ttg ciri2 keselamatan. Tp mmg dh xde choice sbb paip air mmg ade kt luar je. Masalah laen plk yg timbul. Plug xde. Nak tarik dari mane? Plug yg paling dekat pn kt dapur. Tu pn sket punye jaoh sbnrnye. So we have 2 choices only. Panggil electrician buat plug baru kt luar or pjgkan wayar from WM. Choice yg ke-2 nie aku kurang berkenan sbb mcm x pernah dgr dibuat org pn ade. Hubby lak cam sungguh2 nk gune 2nd choice gak. So agak tegang la sket mase diskas dlm kete nih. Tp xdelah smpi cam nk gaduh. Aku ckp nnti kite tgk jelah dulu mcm mane. Lps2 tu hubby dah start x ckp byk tp ok lagi time g Pusat Perabot Bangi. But after that smpi la time aku buka puasa kt Bangi Kopitiam, dia dah byk diam. Pastu ntah mane silapnye Laksa Asam hari tu terlebih masam la plk. Berkeping2 asam keping dlm mangkuk laksa aku tuh. Kuah pekat dah cantek dh. Mkn dlm keadaan sunyi sepi jer. Aku pujuk jelah hati ckp hubby penat nih. Dia pn ade mention b4 that yg hari tu dia byk keje asek ke hulu hilir jek. Plus ade org dr main office SHSB kire kompeni aku la yg buat dia sakit hati. Juz aku sgt x biase dgn ke'diam'an hubby yg x pernah lg aku alami even sejak start kawan rapat dgn dia dulu. Sllunye dia asek menyakat aku je kejenya...hmm..ntah laa..

So smpi la solat Maghrib kt Masjid Al Hasanah, BBB tuh..straight smpi balik rmh, smpi aku siap mandi, solat & ngaji...smpi la dua2 baring atas katil baca buku masing2. Sunyi sepi jek. Tp hubby dlm pd baca buku tue, dia pandang2 gak muka aku. Aku buat2 x nmpk jelah. Last2 aku tutup buku & pejam mata dulu. Pastu...pastu...aku malas nk citerlah hahahaha. Short story, x lame lps tu ktorang gelak2 & sembang2 mcm biase. Siap blh bangun turun bwh same2 lg makan murtabak cicah sambal sotong pkl 10.40pm. Dh lame aku x supper mcm mlm td hehe. Pas amek air mineral sebotol, ktorang naek atas & tido nyenyak smpi ke pagi. Seb baek x tido dlm keadaan masing2 memendam rasa & bermasam muke. Dilaknat Allah pulak aku tido spjg mlm smpi ke pagi klu itu mcm. Ishh..nauzubillah. Seb baekla dpt hubby yg sabar & lembut melayan karenah aku nih. Alhamdulillah ^_^ Moral of the story, air mata adlh senjata ppn yg paling tajam..nyahahaha....

Anyway hari nie besar kemungkinan x jd nk tgk Transformers 2 kt The Mines. Hubby ckp Pak Lang buat kenduri doa selamat plk sbb Ijat kazen hubby nk nikah esok. Same mcm time hubby nk nikah ngn aku last month la. Buat knduri sblm bertolak ke Johor. So rase cam x proper la plk klu ktorang x pegi. Dh la Pak Lang tu rajin sungguh menolong klu ade knduri rmh hubby. Pastu ngn aku pn sgt baik & ramah. Mak Lang pn baek jgk kkdng sembang2 ngn aku. Plus mknn msti byk & sedap2...hahaha...itu jelah yg aku ingat. Terbayang ayam golek panggang sbb last kenduri rmh Pak Lang aku pegi time single dulu ade ayam tue. FIL pn ckp kenduri kawen nnti Pak Lang buat ayam golek tu lagi utk jamuan org makan. Syokkknyerr...cicah ngn sambal dia yg sedap tuhh..huhuhu..kecur lak aku pagi2 bute nihh...kekeke...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat