I'm Still Here


Smlm aku tidak cuti & tidak jg MC. Tp entah nape rase sgt fobia nk masok internet. Sbbnye takot kepala bertambah fenin & mata semakin berpinau. So smlm rekod dtg opis lansong x men'google' seharian huhu. Hari nie pn aku kuatkn semangat je try to update this blog. Lame2 x update, org ingat aku da malas pulak. Well, malas tu mmg sntiasa ade x kire waktu la kann, juz itu bknlah alasan utama sbb x update. Kesihatan diri yg x menentu buat kdg2 ade update, kkdng xde. So hrp yg rajin menjengah ke blog nie teroskn menjengah krn Insyallah if ade kekuatan, pasti update akn menyusul. Bkn citer yg gempak2 pon. Sekadar luahan hati & minda plus berkongsi pengalaman yg x seberapa nih. Manelah tau ade info2 yg bergune utk org yg membaca. Ape2 pn hrp anda2 mendapat & mengambil info yg terbaek saje. Yg buruk, jgnlah diikot yerr...ehehee ^_^

Selesai sudah wedding kazen hubby. Alhamdulillah dpt la aku & hubby tlg mane yg termampu. Asal nmpk muke eventho keje x seberapa, jadi lah kannn. Hubby mmg la bekerja keras eventho x cukup tido sbb terpaksa keje Sabtu mlm keluar rmh from 10.00pm smpi rumah 5.00am. Tido bbrp jam je dh nk kene tlg ape yg patot kt rmh Pak Lang. So aku pn kenelah gagahkn diri bersiap & tlg ape yg patot. Alhamdulillah, kesihatan hari Ahad tu agak memuaskn. So dptla tlg byk jgk angkat cawan & pinggan utk clearkn meja for tetamu. Bile penat & fenin, duduk la rehat kejap. Xde sape pn nk marah hehe. Ptg bergegas ke Hentian Serdang amek adik gue si Anje yg kembali ke KL dgn se'beg' penuh buah2an dr kg. Rambutan, pulasan & manggis. Pas hntr ke villa cheras, kembali ke Semeyih & aku teros flat. Hubby eventho letih masih sempat gosok baju keje utk stok seminggu & basuh baju yg sebakul penuh. Kagum sungguh dgn kerajinan hubby. Membuatkn aku nmpk bertambah2 malasnye. Dgn alasan yg same...kurang sihat, pegnen...huhu

Skrg aku sdg mengkaji & memahami diri sndiri setelah berbadan 2 nih. Ape yg boleh & x boleh. Camne nk elak penin & muntah so on. So masih dlm proses try & error. Sometimes menjadi & sometimes tak. Tgk naseb la kann. Bile perot rase berangin & nk muntah, maknanya aku kene makan. Tp xleh nk kuantiti yg byk la. If xnk makan, kene baring terlentang. Klu mengiring, kompem nk muntah. Itulah atr pkr yg aku noticed lately. Yg pntng aku sgt x suke klu pregnancy nie menjejaskn mutu kerja aku. Bile terpaksa lepak Surau & xde dlm opis, bg imej yg x baek pd bos sbb sllu hilang. Sekali sekala xpelah, buat if kerap sgt, x besh la kannn. Sbb tu sedaya upaya carik jalan camne nk kekal fit eventho mabok pegnen nihh. Ape2 pn doa pd Allah tetap penting. Sbb tanpa keizinan-Nya, nothing can be done :)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat