Only 1 Out of 5 days

5 Ramadhan 1430H - Pagi bangun sahur spt biase eventho dh tau xkan blh berpuasa. alang2 panaskn lauk & buat air utk hubby, teman jelah dia makan sekali kan hehe. Mmg x selera pn mkn tp paksa jgk mkn pelan2 sbb x sanggup nk muntah kuning & coklat tuh. Klu 2 warna tu dh kuar, alamatnye mmg hampeh spjg masa laa badan nih. Bekal nasi yg dibawak smlm sudahnya masok tong sampah. Segan la nk makan kt opis. Xde port & kawan. So mkn roti putih jelah yg rase sgt pahit tp paksa telan jgk utk elak perut masok angin. Akak2 Bah.Marketing suruh makan je bekal tu. Tp x smpi hati la. Baunya of course la semerbak. Klu ade kwn xpe jgk kan. Anyway ptg mase nk balik tu akhirnya muntah coklat jgk. Tp spjg perjalanan dlm kete dpt tahan lagi dr muntah. Smpi2 rmh je teros naek tingkat atas & keluarkn ape yg patot. Terbaring lagilah spjg ptg smlm. Bile hubby tnya nk makan ape, susah sungguh nk bg ape2 menu. Sbbnye semuanya rase x selera. Last2 soh dia beli menu yg same sejak bbrp hari lps, bubur lambuk tambahan ikan bakar & air cincau. Balik2 je hubby hulur 1 plastik. Rupenye dia jumpe tauhu sumbat feberet aku pd bln puasa. Malangnya sos yg disertakan sgtlah tidak menepati citarasa. Bazar Ramadhan kt Salak Tggi pd aku bkn saje mknn2nya kureng sedap, mahal takyah ceritalah kann. Rindu pulak dgn bazar kt Sri Serdang. Ataupn sbb aku pegnen maka semua mknn jd x sedapp??? Entah la ekk. Anyway aku ckp ngn hubby if aku rase sihat sikit, bile2 nk pegi bazar kt Serdang. Nk gak tau mmg mknn kt Salak yg x sedap or tekak aku yg len mcm hehe.

Sejak bln Ramadhan ni, aku & hubby hari2 tido atas toto depan TV. Sudahnye badan sakit2 sbb nipis sgt toto tue. Dlm pd aku x larat mabok pegnen nih, kesian jgk kt hubby bile dia mengadu badan lenguh2. So gagah la jgk picit2 badan dia mane yg mampu. Sbb ktorang tido kt depan tv adlh utk memudahkn bangun waktu sahur hehe. Klu tido kt atas dgn tilam yg empuk, rase nk turun ke bwh tersangatlah jauhnya pagi2 bute tuh hehe. Tp sbb badan sakit2, decide utk tarik kuar tilam kt bilik bwh tu. Dh x sanggup rasenye bangun tido rase sengal2. Rase mual pd bau hubby & xleh nk dekat2 sgt dgn dia masih lagi berbaki. Klu org kate mabok pegnen sllunye akn berakhir setelah masoknye Trimester 2, aku dah x pecaye dh la sbb aku masih mengalaminya. So yg blh dikatakan cume lain org, lain pengalamannya. Ikot badan masing2 la senang kate. Ntah laa..skrg nie aku dah pasrah je dgn keadaan aku time puasa nih. Psl puasa aku dh tak fikir sgt dah. Ganti jelah bile dah sihat sok. Klu x larat, bayar fidyah. Aku gagah2 nk puasa tp x sempurna dgn muntah yg berterusan & membahayakan kandungan utk apa? Sdgkn Islam sndiri dah bg kelonggaran utk aku, aku beriya2 nk seksa diri. What for? Klu jd ape2 pd aku & baby, menyesal pon x gune kann? Maka aku pn mengikutlah nasihat2 org2 yg lebih berpengalaman & aku pasti Allah jua tahu keadaan hamba-Nya yg serba lemah ini.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat