Its So Hard


Mabok pegnen da kembali menyerang??? Since smlm termasok la hari nie asek rase x besh jer. Perot x besh, kepala fenin. Cam mase awal2 pegnen dulu pulak. Seb baek x muntah coklat je lg. Smlm smpi je rmh teros baring kt katil & tido. 5.45ptg baru bangun join hubby tgk tv kt bwh. Tu pn terbaring je x larat buat pape. Muntah smpi 5 kali smlm buat badan lembik giler. Berbuka dgn kue teow sup & air mata kucing jer. Alhamdulillah x keluar balik. Still badan rase sgt lemah & terbaring memanjang. Last2 hubby soh telan panadol & aku mkn sebiji je takot effect kt baby. Dlm pade pening2 tu sempat berjaga sbb nk tgk citer Kuntilanak kt TV2. Pastu lansong xleh tido pulak. Sbb pk nk bangun pagi utk sahur, tutup gak tv & try to sleep. Ntah bile akhirnye tertido jgk & sedar2 je sbb alarm bunyi 4.45am. Tutup alarm & pkl 5.00am baru hegeh2 bangun panaskn lauk & buat air panas utk hubby. Makan, solat & tido balik. Pkl 7.00am bangun, mandi & gosok baju hubby. Bersiap & hampir pkl 8.00am baru bertolak dr rmh. Sllunye sempat smpi b4 8.30am :p

Pagi td hubby ckp soh berbuke je klu muntah byk lg cam smlm. Hmm..entah la. Rase sayang sungguh nk tinggal puasa lagi. Cukuplah tuang 7 hari mase awal2 Ramadhan dulu. Tp mmg rase x sedap badan betol. Klu nk ikotkn skrg da masok Tri-2 & patotnye mabok smkin menghilang. Tp aku kembali menyerang pulak. Mmg betol2 cam yo-yo lah. Bile da jd mcm nie, lagilah rase x sabar nk cuti raya next week. Nk lepak rumah puas2 xyah sebok2 nk bangun awal g keje. Alahai..baru je skjp td aku muntah mknn sahur td. X pernah pn sblm nie sahur pastu muntah balik. Pes time neh. Keadaan aku nih mmg unpredictable betol lah. Rasenye hari nie aku lembik lagi lah nmpknye....dugaan....sabar....

Sejak aku pegnen, aku rase susah sgt nk rase sihat. Sometimes aku lupe camne rase sblm aku pegnen. Pegnen btl2 menguji mental & fizikal aku. Jeles pd bakal2 ibu lain yg ok je time pegnen. Aku lak mcm2 ujian dtg. Camne nk dpt anak lg klu mcm nie? Rase cam serik pon ade tsk tsk. Ntah la..maybe utk 2nd pregnancy akn ambil masa sikit lah. Nk lupekan dulu semua kenangan2 x besh bile pegnen & kumpul kekuatan baru dulu. Org kate stp kehamilan tu lain. Sape tau for 2nd time (Insyallah klu ade rezeki) alahan x seteruk yg the 1st one? Optimis. Be +ve. Chaiyokk!!

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat