Tak Sabo Nak Balik Kg.

(bkn masakan gue yg sebenar..cilok kt tenet jer huhu)


Ok, akhirnya aku dh bejaye membeli 1 baju yg agak sesuai utk perot yg akan membesar bagai johan tdk lame lg, Insyallah :D Itu pn punyelah susah nk jumpe. Asek2 baju raye je yg melambak. Skali terselit lak 1 baju yg tdk ber'shape' & after hubby bg green lite, teros campak dlm troli. Dlm hati kate ' klu kecik, bg jelah kt sape2...lgpn x mahal sgt (RM19.90)'. Ayat utk sedapkn hati if tersalah bajet saiz hehe. Jumpe baju tu kt Kafu Alamanda last Friday. Carik kt Parkson x jumpe lansong. Mmg xde section baju preggy ek? Aku pn xto. Dh hubby ajak masok, aku ikot jelah. Hubby soh gak carik baju raya if ade yg bekenan. Aku aim nk beli jubah je teros. Bleh buat utk bj preggy skali. Malangnya x jumpe pn yg berkemampuan. Kt Gulyn punyelah mahal baju2nye. Saje masok Modernmum, pon xde less. Ok, dah malas nk carik dah kt Alamanda. Pasni tuju Jusco Equine lak. Juz xtaulah bile nk peginya. Spt biase bergtg pd tahap kesihatan tsk tsk.

Baru pkl 2.00ptg tp aku dah muntah utk 2nd round hari nie. Td aku sempat membute kt surau hampir 1 jam la jgk. Amek kesempatan sbb bos ade meeting ngn COO heheh. Bkn ape, kepala nie pening smcm gak hari nie. Kkdng sapu minyak angin pon x jalan dah. Dugaan sungguh. Angin pon asek kuar jer ni dr mulut. Angin lapo sbb perot kosong. Yg mendamaikn hati sket cume cuaca je sbb agak mendung. Td pon da hujan sikit. Hujan la lagi...aku suke btl klu hujan. Sejuk sket hati neh. Ohh..last weekend Sabtu tu berbuka rmh kakak aku kt Cheras. Skali Abg aku +wife pn dtg ngn anak dia si Sin Chan (Emriel) tuh hehehe. Besh la tgk keletah bdk tu. Aku nk dokong lame2 x larat sbb chubby sgt. Kejap je aku dh mengah hehe. Aku nie perot je x bape nmpk lg..tp mengahnya da mcm org nk bersalin. Cehhh...

Yeehuu...aku kira2 ade lg 6 hari je tinggal aku keje b4 balik Jhr utk beraya. Pagi td ckp ngn hubby x sabo nk balik sane. Teros2 hubby ckp ' pegi la balik la dulu'...cissss...jeles la tue sbb tahun nie raye rmh aku dulu..kekeke..Smlm buat pertama kalinya aku masak utk berbuka & sahur pagi td. Utk berbuka hubby nk mkn spagetthi bolognesse. Kacang jer bg aku. Dulu sllu masak mase bujang kt rmh kakak gue. Utk sahur of course kene masak lauk sbb nk kene mkn nasi. So aku masak ikan siakap sweet sour (half je sbb besar) & sup cendawan pedas. Seronok tgk hubby berselera mkn & habis nasi penuh sepinggan. Hari nie kembali ke rutin biase lah. Bazar for berbuka & masakan FIL for sahur..ngeee :p

p/s: muntah sdh 3rd round blm pn sempat di post penulisan ini..tsk tsk...

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat