Tentang Kampung

Jumaat mlm lepas bertolak dr Salak pkl 10.00pm dgn 2 adik aku yg paling kecik. Rupenye diorang merempit dr Cheras naik motor. Penat je aku tggu2 bunyik phone kununnye nk amek diorang kt ERL. Last2 bunyik motor masok rmh. Tu pn aku ingat kawan org sebelah. Bile bg salam aku x cam pon suara adik aku yg bongsu. Hubby lak tgh mandi time tu. So aku buat x phm jelah teros tgk tv. Tp bile ade bunyi ketukan kt pintu, sah2 la tetamu rmh aku. Bukak2 je tgk terjongol muke adik aku 2 ekor heheh. Anyway smpi kg. pkl 1.00am means 3 jam je perjalanan. Cam rase sekejap lah pulak. B4 this dr KL paling cepat 3 jam setengah. Sllunye mkn 4 jam la senang kire. Beshnya perjalanan balik kg.da jd pendek. Bleh la balik sllu kan hubby kann? hehehe...Boleh jer kate hubby..tp ongkosnya aku tggung...hoho masakkkk!!

Spt yg aku jangkakan, kesihatan diri bile balik kg. je pasti baek2 saje. Means rase better la than kt sini. Nk kate 100% sihat tu xlah kann. So aku pn beranikan diri puasa hari Ahad lepas & alhamdulillah berjaya eventho muntah kuning tetap ade. Paling penting jgn smpi muntah coklat. Dan maybe seiring dgn berlalunya masa which means kehamilan aku semakin matang, alahan2 pn semakin berkurangan. Muntah kuning pn agak kurang dr yg sblm2 ni. Pening2 pn kdg2 jer menyerang. Leganya klu betul tekaan aku ni. Dptla aku puasa mcm biase lepas2 nih. Insyallah. Anyway hari nie hari ke-11 umat Islam berpuasa tp bg aku baru hari ke-4. Dah 7 hari aku tuang. Hrpnye kesihatan aku lps2 nie semakin baek la yer. Doa pd Allah sajelah...

Lebih kurang 2 weeks je lg b4 aku akn berangkat balik ke kg. halaman utk berhari raya. Aku start cuti awal dr biasa. 16/9 (Rabu) last day aku keje & naik semula 25/9 (Jumaat). Ramai yg amek straight je cuti seminggu mggu pertama Raya tp aku spt biase lebih mementingkan persiapan sblm Hari Raya berbanding selepas. Plan balik beraya rmh hubby on the 3rd day of Hari Raya. Agaknye dpt tak aku puasa 6 tahun nie ek? Stp tahun 2nd day Hari Raya aku & Abah sllunya dah start puasa 6. Tahun nie aku x pasti lagi dgn tahap kesihatan yg mcm yo-yo nih. Kite tggu & lihat sajelah nnti. Malas nk excited2 sgt dahh...redha jelah dgn keadaan yg akn berlaku...


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum