Dah Start Dah.....tsk tsk..



Another sad story from 1 of the blog i follow. This time kandungan masih di peringkat awal that is 9 weeks & its gone already :( Serius ckp, citer2 ttg miscariage nie sllu buat aku gerun & seriau. Kandungan aku dh 5 months+ but still anything can happen rite? Dugaan stp org tue lain2 & kite cume blh berdoa yg terbaik. And if masih terjadi yg tidak baik, anggaplah ia sbg ujian dr Allah utk menduga tahap keimanan kita pada-Nya. Redha pd takdir Allah & teruskan berdoa utk yg baik2. Kite pn xtahu mcm mane ujian utk diri kite in future. Ade yg diuji di awal kehamilan. Ade yg di pertengahan & ada yg di saat2 akhir. Malah ade yg dh mendakap & menyusukan then x lame kemudian nyawa bb ditarik kembali. Walau waktu bile pn ujian tu dtg, kehilangan itu tetap menjadi sst yg sgt menyedihkan terutamanya pd si ibu. Sbbnye kite berada sgt dekat dgn dia. Dia berada dlm diri kite. Susah nk gambarkn perasaan ttg kasih syg kite pd si kecil nih. Hnya org mengalaminya saje yg tahu. Ape2 pn kasih syg kite masih tak dpt menandingi kasih syg Allah pd semua makhluknya. Dgn sbb itu kite perlu sntiasa redha dgn stp ketentuan-Nya, Insyallah.

Today is my 1st day on pregnancy diet. Pagi td mkn roti & air milo. Lunch mkn bihun tomyam, sayur bendi goreng & buah tembikai susu. Mlm cdgnya xnk mkn nasi. So maybe ratah lauk2 yg FIL tinggal & klu lapo lg mkn roti oatmeal yg hubby belikan jelah. Nasi sgtlah ingin dikurangkn spt yg disarankn oleh Dr. Fatimah hari tue. Hrpnye dptlah tahan badan nie. Sbnrnye skrg dh rase cam lapo2 gak tp kuatkn semangat jelah. Td bos ade bg biskut hazelnut oat yg sgt healthy. So munching itu jelah. If still lapo lg, nestum 3 in 1 pon ade. Huhu..xpe..xpe..byk lg mknn hehe :p

Ohh..aku ade citer lawak nk citer kt korang nih. Hari Sabtu mlm yg lepas aku & hubby g Open House Raya pddk Taman Ixora kt padang permainan rmh ktorang. Bile time mkn, hubby amek 2 bekas polistrene & buah2 & air sirap. Pastu ktorang pn ddk la kt kerusi. 2 kerusi duduk & 1 kerusi lg letak makanan2 yg ktorg amek. Memule mkn aku rasa air dulu. ' Huhh..manisnye' komplen kt hubby. Pastu bukak polistrene nmpk mee goreng sejuk. ' Eee..x sedapnye....mcm mane nk mkn nih??'. Hubby pandang aku semacam je dah. Pastu dia kata ' Pegilah amek benda lain klu mcm tue'. Aku pn dgn kompidennye berdiri & selangkah je kedepan, kaki aku terpelecok sbb ada tanah cam x rata. Standard la padang kann. Ape lagi...dgn slow motionnye aku terjatuh but nasib baek lutut leh tahan badan. Klu x, mau tergolek dok aku kt situ. Tgn aku sempat paut kerusi yg letak mknn2 ktorg so habis jatuh seme buah2 & air. Cepat2 aku duduk semule atas kerusi & sapu2 kaki yg sakit tuh. Malunya Tuhan jelah yg tau. Dh la ramai org kann. A few minutes later aku dh tergelak2 dh ngn hubby psl kejadian tuh. Aku ckp ngn hubby, 'Huishh..cepat betol dpt balasan. Tuelah..komplen itu x sedaplah ini lebih manis lah. Rezeki Allah bg x nk bersyukur dulu...tau komplen jer...'. Hubby teros balas ' Hahh..tau ponn...lain kali bersyukur dulu..jgn byk songeh sgt'. Spjg2 mlm tu aku ngn hubby asek tergelak gelak je psl kejadian tue. Smpi kt rmh, time nk tido pn ktorang blh gelak2 lg. Dlm pd tu hubby takot gak katenya sbb aku kn tgh pregnant. Syukurlah aku sempat pegang kerusi tu, so lutut dpt tahan badan. Klu jatuh terduduk ke, tergolek ker....hmm x tolah mcm mane. Pengajaran betoll....hehehe...Hubby soh lebih hati2 laen kali. Yerlah..Insyallah :)

Smlm balik rmh mertua kt Semenyih sat. Ptg sikit pegi sembang2 rmh Andak (makcik hubby) & Andak sempat tnya ko dah scan Dr. kate baby .... ehhh?? Aku ckp lah ha'ahh. Tp xtaulah yg keluarnya kot2 lain pulak. Kite manelah blh sure sgt dgn apa yg Dr. kata kann? Sbb yg lebih mengetahui of course Yang Menciptakan. Andak pn ckp 'yolahh...tp klu betol baby .... semboleh (sembelih) gajah lah Acik (mak hubby) ko Na....' Hahaha...tergelak2 semua yg dgr...aku apetah lagi...Happy bile tau MIL sgt hepi bile tau jantina bb...Ingatkn diorang lebih nakkn jantina yg berlawanan hehe..Ape2 pn MIL dh bgtau awal2...yg paling penting bb sihat & sempurna..itu jerr...^_^

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat