News on Pregnancy ^_^

Aku rase mlm/pagi td aku mengalami 1 perkara yg baru. Ntah mcm mane aku rase cam bb mengeras kt perut belah kiri aku. Bile da mengeras, rase cam sengal la perot aku nih. So dlm mamai2 tuh aku pegang perot aku & rase cam 1 benjolan keras & teros hati aku kate, ini kepala bb nihh. So aku usap2 jelah benjolan tuh smpi la aku rase cam bb berpusing ke arah lain & rase sengal pon hilang. X sempat nk kejut hubby sbb aku sndiri pn cam terkejot & mamai lagi. Pagi td dlm kete mase on d way ke opis ceritalah ngn hubby psl benda nih. Tersenyum je hubby dgr. Ntah betol ntah x ape yg aku cerita kt korang seme nih. Ntah2 mainan perasaan aku jer hehe. Tp lately tido aku sllu terganggu. Posisi tido sllunye mengiring ke tepi samada kiri or kanan jer. Klu terlentang rase x bape selesa (sakit pinggang ooo) but kejadian aku rase bonjolan kepala bb tu time aku menelentang sekejap. Maybe bb pening gaknyer kejap mummy dia pusing kiri, kejap kanan. X reti diam sungguh katenya heheh. Ini baru nak masok 5 bln. Perot xdelah besar mane pn. Tp dah start x selesa time tido. Camnelah klu dh masok 7, 8 & 9 nti ekk??

Bdn rase sakit2 & tulang kt punggung & pinggang rase sengal2 cam cramp. Ade yg kate it petanda aku kurang kalsium sbb bb dh amek dr tulang aku. Mmg aku da lame x minum susu sbnrnye. Cam xleh masok arrr. Tp bile sakit2 camnie rasenye kene paksa diri jgk minum. Nnti lah bwk g opis ganti kpd milo yg tiap pagi aku telan tuh. Hrpnye blh la masok & x kuar balik. Muntah kuning masih lagi ade tp x sekerap 4 bln lepas. Sometimes aku rase cam x pegnen pon ade bile perot xde rase sengal & full. Buat aku jd takot & start pk mcm2. Tp bile pagi2 muntah kuning, aku tau bb masih lg aktif dlm perut nih. Means ade progress lah trhdp perkembangan & pembesaran bb. Hrp bb sentiasa sihat walafiat. Amin.

Hari nie nk settle ttg claim windscreen kete JHT. Td dh called bengkel kt Nilai & fax dokumen2 yg berkenaan. Tgh tggu call dr sane nk kompem bile blh hntr kete. Last2 aku gak yg kene gerak sndiri settlekan benda nih. Nk hrp hubby dr bln 7 ari tu nk buat tp x jalan2 huhh. Hrpnye xde masalah la psl kete aku nih. Dh 2thn+ cermin kete tu retak. Kesian lak aku tgk kete aku tuh.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat