Open House Itu Rezeki

(tetibe rase nk letak gambo ngn hubby lak..miahaha..xde kene mengena dgn entry blog pn ok ^_^)

Lmbt sket update blog hari nie. Smlm pas keje teros g rmh family angkat hubby. Skali lalu tepi rmh cam xde org. Sblm smpi rmh Mak Ton tu aku nmpk ade org jual keropok lekor tepi jln. Teros soh hubby g beli dulu. Kbtln hubby pn nk pegi kedai lampu beli lampu kt laman luar yg da terbakar. So teros ke kedai dulu. Then hubby saje lalu skali lg rmh Mak Ton & kali nie nmpk la Mak Ton tgh nk angkat baju kt ampaian. So teros jelah singgah beraya. Sembang2 smpi nk masok Maghrib gak lah. Then teros balik rmh. Selamat dh beraya sebuah rmh. Klu x pegi, dh la dekat btl ngn rmh ktorang. X proper la klu x pegi kan? Saje nk merapatkn silaturrahim :)

Plan nk pegi beraya rmh kakak aku kt Senawang sdh bertukar ke hari Ahad. Dan baru je td receptionist main opis Kak Fara ajak g open house dia hari Sabtu nih. So cantek la tu kan arrangement hehe. Tu pn xto lg pegi ke tak sbb ape2 pn kene tnya hubby@drebar gak. Sabtu tu hubby plan nk tuko cermin kete Kelisa aku yg mkn bertahun x tukar tu. Alang2 dh amek insurans, so sblm sblm mati bln depan, better buat skrg la kann. Klu x rase rugi la plk. Then renew balik insurans nnti xyah amek windscreen dah. Save budget heheh. Citer psl nk renew ins. nih, rase tersangatlah sengkek bln nie. Sbb duit dah nk kene asing siap2. Eventho RM400+ jer, terasa lah jgk sbb raye hari tu gaji masok awal. Nk tggu gaji bln 10 terasa lambatnyer lah lagi. Alahai....naseb badan....(seb baek ade hubby. bleh ngecek duit dia kekeke)

Lunch hour td pegi open house Kak Anis Finance kt Equine Park area Psr Borong Selangor. Hari nie save budget sbb bekpes td pn Kak Ruby belanje nasi goreng ikan. Alhamdulillah rejeki ibu mengandung heheh. Hari nie balik opis xde rencana ape2. So rasenye hubby akn main bola & aku akn tgk tv jelah kot smntara tggu dia balik. Boring tgk tv, aku mandi awal siap2 teros solat Maghrib. Pastu bace buku ttg kehamilan yg hubby belikan a few months back b4 dinner on 8.30pm. Now aku ngn hubby sllu tido awal. Kkdg sblm pkl 10.00pm aku dh tergolek tido sebelah hubby depan tv. Bile aku terkejut dlm 10.30pm or 11.00pm camtu, tgk tv masih terpasang tp hubby sket punye baek tido skali kt sebelah. Yer yer la aku ingat dia tgh tgk tv tuh. Cehhh...last2 aku yg kejut dia ajak tido kt bilik atas. Xnk dh aku tido depan tv atas toto tuhh. Dh la skrg nie pinggang asek krem jerr. Sengal semcm jek. Maybe sbb baby makin membesar kott. Wallahualam. Ape2 pn bile tido awal, pagi2 nk bangun rase fresh sket la. Xdelah liat sgt mcm sblm2 nih. Sllunye dlm pkl 6.00am camtu aku dh tido2 ayam jer. Tggu jam henset bunyik pkl 6.30am heheh.

Td bace post entry Aishah kt blog dia ttg kronologi bb dlm kandungan dia yg dh meninggal dlm perut. Sgt sedih bile bace smpi bergenang air mata. Seb baek dpt cover coz xkan la nk nangis dlm opis lak kan? Kang ade org dtg tnya, mls lak aku nk citer huhuhh. Anyway aku rase bg org yg pernah mengalami situasi spt Aishah & bg ibu2 yg sdg hamil, pasti lebih terkesan dgn kisah Aishah nih. Mcm aku, eventho aku masih x sure dh pernah rasa bb bergerak or menendang perot nih, kerisauan tu tetap ade lebih2 lg bile perot rase cam normal jer. Mcm time x pegnen lah senang ckp. Prefer rase sengal pulak sbb takot punye psl. Bolehh takk? Naluri keibuan tu sdh membuak2 eventho anak masih blm di depan mata. Inilah satu perasaan yg sgt aku hargai skrg nie sbg seorang wanita. Satu perasaan yg sgt special anugerah dr yg Maha Esa. Hilang rase serik bile muntah2, pening & yg seangkatan dgnnya sblm nih bile terbayangkn bb yg sdg membesar dlm kandungan nih. Dan spt biase, aku insan yg lemah nie hanya mampu berdoa yg terbaik utk bb. Moga Allah pelihara keselamatannya hinggalah dia lahir ke dunia bertemu dgn kami ibu bapanya. Kemudian moge kehidupannya di dunia sentiasa mendapat rahmat hingga ditakdirkan utk meninggalkn dunia nie menunggu ke kehidupan yg seterusnya di akhirat kelak. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Umrah 2022 - Ujian Sebelum