Cerita Cuti



Alhamdulillah bertemu kembali kite slps bercuti sakan 3 hari. So how's ur Aidiladha? Msti masing2 ade cerita2 tersendiri. For me, rase hepi je bercuti kt rmh in law. Spt yg semua sedia maklum, aku habiskn cuti dgn bbrp agenda spt yg tertulis dlm entry sblm nie. Adelah bbrp lg agenda x di rancang berlaku cam aku dgn beraninya tgk org melapah lembu depan rmh in law. First time aku tgk org lapah lembu scr live. Cume time sembelih aku x berani lah tgk. Itu masih menjd taboo pd aku. Takot timbul rase kesian. X psl2 aku xleh mkn lak daging korban tu nnti hehe. Hari Sabtu spt yg di plan, aku g An Nur buat MGTT (uji tahap gula dlm darah). Nurse yg bertugas sgtlah baik & peramah. Aku pelik la knp aku berani je tgk darah aku diamek. Aku rase aku nie takot pd darah. Tp bleh rilek je tgk nurse sedut darah aku 2 kali tuh. Nurse tu siap ckp, klu takot jgn tgk. Aku kate 'ok je nurse' :p Dan tibalah masa utk aku minum air glukos yg manis tue. Sedap jugak rasenya hahaha. Tp mmg manislah. Aku minum dgn jayanya. Rasenya sekali minum, 3 teguk. Pastu amek napas, teguk 3 kali lagi. Kire aku amek napas 3 kali bersamaan 9 kali teguk, settled. Ikot sunnah Nabi la kunun2nye 3 kali teguk :p

Pas minum air gula, byr bil, teman hubby bekpes & ddk balik tggu smpi nama dipanggil 2 jam slps itu. Tepat 1 jam aku minum air gula, semuanya keluar balik bile aku muntah menyembur2 xleh ditahan2 lg kt sinki washroom. Perit gak tekak sbb muntah air manis alat2. Aku dh agak riso takot2 nurse soh buat lg hari lain sbb ujian dh x valid. Syukur mase amek darah kali kedua & slps berterus terang yg aku muntah semua air yg diminum, nurse kata muntah tu normal bg org yg mmg x tahan manis. Yupp, aku mmg x suke sgt minum manis2. Sllu aku buat air tawar je bg sstgh org yg kuat manis terutamanya org lelaki. Tp time pegnen, aku mmg suke minum air bergula. Sgt x suke pd air kosong. Sbg langkah berjaga2, aku hadkn pengambilan gula pd sesudu saje bg segelas besar air & sllunye sekali sehari je. Hrpnye result nnti ok. Klu x ok, nurse kate leceh sket la kene sllu check. Takot ade ape2 komplikasi. Hmm...riso gak nih.

Usai semua proses di An Nur, bergerak ke Kajang nk betulkn kasut aku yg dh tercabut sikit benangnya. Kejap je dh settled. So teros gerak ke Jusco Cheras Selatan nk beli baju baby. Yesss..inilah masa yg ditunggu2 :p Smpi2 teros tuju tempat brngn bb & start choosing. Alhamdulillah aku blh control lg napsu nk beli baju byk2. Hasilnya cuma 5 helai baju+seluar je yg dibeli plus mitten & booties yg semurah RM9.90=3 psg. Sgt berhati2 membeli sbb xnk membazir. Lps2 nie aim lg 5 psg baju je lagi. Rasenya cukuplah 10 psg baju je kan? Pastu nk beli pampers, breast pump & botol susu lak. Semua brg2 nie aku dh aim tempat2 utk membelinya. Tinggal tggu masa yg sesuai je nk pegi beli. Ape2 pn pilih baju bb dgn kaler yg agak universal. Ade 1 baju je yg mcm girly sket la. Lain2 beli wane putih, coklat & biru turqoise yg x nmpk sesuai utk satu2 jantina saje. Langkah berjage2 la senang kate :p

Kakak 2nd aku K.Ya yg keje kt Petronas akn pindah ke Gurun, Kedah start bln Jan 2010. Td dia emel tnya if ade brg2 aku kt rmh Villa Cheras, blh la amek siap2. So cdgnya weekend nie aku kenelah balik sane tgk ape2 yg patot. X besh gak rase xde rmh nk melepak dh kt KL nuu. Cam sedih lak kakak aku dah ddk jaoh pasni tsk tsk. Klu aku x kawen lg, msti kakak aku decline twrn naik pangkat & transfer ni. Tp memandangkn aku pn dh start hidup berkeluarga, dh xde sbb sgt dia nk stay kt KL. Adik aku yg study kt KUIA pn akn habis praktikal akhir bln Jan 2010. Dh blh apply keje kt Jhr if nk dekat dgn parents aku or sambung degree if dpt tawaran. Pandai2lah berdikari bile kakak aku dh xde kt KL sok. Jgn asek nk menempel dgn kakak aku jer heheh. Adik lelaki bongsu aku je yg xto nk sambung study kt mane lg. X beshnya..kakak aku x sempat nk tgk anak sulung aku nnti...tgk dr gambo emel jelah nmpknye...tsk tsk

p/s: kesimpulannya aku rase sedih kakak aku nk pindah..teros xde mood nk menulis :(


Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat