Kisah Weekend

Wahh..weekend yg baru je berlalu nih me & hubby betol2 balas dendam melepak kt rmh, relax2 & bermalas malasan saje. Hari Sabtu pagi aku bangun awal tp sedih sbb tak sihat. (masih sempat buat nasi goreng utk hubby :P) Perot meragam & spt mknn yg ditelan x dihadam dgn betul. Maka ptgnya start muntah2 & hnya dpt mkn sup kentang yg hubby masakkn. Sedih betol bile sakit mcm tue. Masa cam terbuang bgt saje x dpt nk buat ape2. Asek tergolek depan tv & kejap2 tido & tido. Yg syoknye hubby akn jaga & manjakan aku bile aku dlm keadaan mcm tue. Smpi mkn pn dia suapkn sbb nk paksa aku mkn gak sdgkn selera aku mmg zero. Bile sudu dh dpn mulut, nk xnk nganga jelah. Kesian lak hubby penat2 masak klu aku x mkn, msti kuciwa. Lewat ptg baru ok sket & teros mintak hubby belikn eskrem perisa vanilla. Mcm org x betol tetibe nk mkn eskrem time hujan2 :p Pastu mintak hubby belikan roti lg utk dicicah dgn sardin yg jg aku soh hubby masakkan :p So mlm tu mkn roti cicah sambal sardin & berdoa moga hari esknya perut menjadi normal semule.

Ahad, slps solat Subuh, teros bersiap utk ke pasar pagi. Nk beli stok lauk utk hari itu & mggu ini. Akhirnya aku dpt gak mkn hati lembu yg dh lame giler x mkn. Ntah nape asek teringat hati lembu je sjk bbrp mggu lepas (ngidam yg x bape nk ngidam :p). Nk cari lauk camtu bkn senang kt kedai mkn. Seingat aku kt Serdang je ade jual kt 1 kedai makan tuh. Tp nk g sane malaslah pulak kan. Last2 hubby soh beli kt pasar & masak sndiri jer. 1st time aku masak hati lembu & itu pn tnya hubby nk masak camne. Hubby pn main agak2 je so memule dia soh rebus dulu pastu baru masak kicap. Aku pon renovate la dgn tmbah black pepper & sos tiram. Boleh tahan la jgk rasenye & hubby masak terung berlada yg pedas giler hehe. Itulah menu kitorang utk tghari merangkap ke mlm :p

Pagi td sempat singgah beli nasi lemak kt tepi jalan. Malangnya aku muntah baru je sekejap td semuanya. Perot skrg nie mcm xleh nk mkn yg berat2 sgt esp. nasi. Tp smlm mkn ngn hati lembu tu ok pulakk. Hmm..ntah la ehh. Jadi cam fobia lak rasenye ngn nasi kalu ini mcm. Mggu lps bape kali je aku mkn nasi sbb kes x hadam tuelah kann. X sangka Sabtu lepas masih mengalami masalah yg same & hari ini juga. Kak Nita my opismate offer roti bile tau aku muntah (dia tgk muke aku yg merah padam je da tau aku muntah) & aku mkn separuh utk alas perut. Mata cam ngantuk so bancuh nescafe o lagi. Teh mmg dielakkan sbb akn jadikan perot aku berangin pulak. Milo rase cam x lalu la pulak. So last choice cume nescafe jelah. Juz hrp x buat aku sakit kpl. Lunch nti xtaulah nk mkn ape. Pelik lah dgn selera mkn aku skrg. Mcm menurun pn ade tp ape2 pn kite tggu time sesi timbangan kt An Nur hari Rabu nnti. Hopefully BP kembali normal & weight x naik dgn mendadak sgt mcm hari tu. Amin.

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat